Merhaba anneler, doğum sürecim ve sonraki bir kaç günde yaşadıklarım bazılarına yardımcı olabilir diye düşünerek doğum hikayemi paylaşmak istedim. 30 yaşındayım, ilk bebeğim. Hamileliğim genel olarak çok rahat ve keyifli geçti. 37. haftaya kadar aktif çalıştım, hatta seyahat ettim. Sadece ikili tarama ve detaylı ultrason yaptırdım, doktorum başka ekstra bir tahlile gerek duymadı. Bebeğin gelişimi hep haftasıyla uyumlu gitti. Ne önde ne geride. Geçmişte HPV geçirdiğim için doğum yöntemi olarak sezeryan olacağım kesindi. 36. haftada bebeğimin kafası aşağı inmeye başlamıştı. 38. haftada kasılmalarım artmıştı. Bir sabah çektiğim 4 saatlik sancı sonrası kontrol için doktora gittiğimde rahmin açılmaya başlamış, bugün alıyoruz bebeği dedi. Planladığımızdan 4 gün önce kızımıza kavuşmuş olduk. Spinal sezeryan esnasında bayağı bir itme çekme duygusu yaşadım. Ancak acı olmadı. Ameliyat esnasında benim talebimle rahatlatıcı müzikler çaldılar iyi geldi. Kısa surede yavrum doğdu, bembeyaz kaplıydı ilk gösterdiklerinde, sonra hemen temizleyip bir daha yanagima koydular uzun uzun optum, goturduler. Yaklasik 10dk sonra benim de dikislerim bitmisti. Yavrum 3450 gr 52 cm sağlikli sekilde doğdu. Doğumdan sonraki 4 günlük süreç benim için çok zor geçti. Keşke önceden bilseydim bunları yaşamazdım dediğim bazı şeyleri anlatayım:
- Ameliyattan 2 saat sonra beni yurutmeye geldiler. Yatarken agrim yoktu ama ilk kalkista cok agrim oldu, midem bulandi. Cok zorlandim. Bence 2 saat kalkmak icin cok erkendi. Bilseydim bir kac saat daha otelerdim ayaga kalkma isini.
- Sütüm başta çok az geldi, emzirmeye ve Lansinoh goğüs pompasiyla sagmaya devam ettim. Ilk gun goguslerim yaralar icinde kaldi. Dogum oncesinde surmeye basladigim Lansinoh krem hicbir ise yaramadi. Gumus kapak ve silikon gogus ucu almamistim. Kendi sutumu surdum iki gun boyunca ama ne fayda... Emziremedim, sagamadim ve bebegime hastanede 4-5 ogun mama vermek zorunda kaldik. 3. gun sabahinda sutum birden geldi ama goguslerim yara icindeydi, bir sey yapamadim. Doktorun tavsiyesi ile goguslerime bepanthen surmeye basladim. Bir de buyuk tip kiralama yoluyla kullandirilan sagma makinelerinden kiraladik. O aldigim elektrikli sagma makinem falan solda sifirmis bu makinelerin yaninda. Evde sicak dus, ilik su ile masaj esliginde sagma ile cok zor gecen 24 saat sonunda goguslerimi bosaltabildik. Tekrar yara olmasini engellemek icin de gumus kapaklardan aldim. Artik cok rahat bir sekilde emzirebiliyorum, sagabiliyorum. Keske ilk gunden bu makinelerden kiralasaydik ve ilk emzirme acisindan beri gumus kapaklari kullansaydim.
- Depend hasta külodunu orta boy almistim, kullanamadim. Siz bedeniniz ne olursa olsun buyuk boy alin bence. Giymesi cok daha konforlu oluyor.
- Oda susleme ve ikramliklar hazirlamistim, dogum erken olunca hicbirini yapamadim. Cok yakinlar disinda kimseye haber vermedim. Iyi ki boyle olmus cunku dogumdan sonra yapmak istedigim tek sey dinlenmek ve kizimla ilgilenmek oldu. Bence onca seyin arasinda hic dogum odasi hazirligi telasina gerek yok. Yine de siz bilirsiniz tabii ki.
Herkese saglikli ve kolay dogumlar diliyorum.