SeHer1909 Herkese iyi akşamlar. Biz henüz 7. Haftadayız fakat insan duramayıp ne bulsa okuyup izliyor. Normal doğum yapan anneleri ciddi anlamda tebrik ediyorum lakin aslaaa düşünemiyorum cok erken farkındayım ama estetik kaygılar his kayıpları sebebinden yaklaşamıyorum normal doğuma. Hoş epidural bile değil genel anestezi istiyorum şimdiden. Genelde de sanki normalin sağlıklılığı konuşuluyor. Biraz bilgi istiyorum her iki düşünceden de yana Şimdiden teşekkürler
pyymamm SeHer1909 bende sezeryandan dikiş kısmından korkuyorum ama arastırma vs yapmıyorum etkileniyor insan . Öyle böyle olcak bu işlemler sağlıklı bir şekilde gelsinlerde normal doğum istiyorum öncelikle doktorumda riskli gebeliğin yok ve bebekte Zamanında gidiyor dedi o yuzden anne istemediği sürece sezeryana yönlendirmiyoruz dedi umarım iyi gecer doğumlarımız
Bm20 SeHer1909 okumanız bilgilenmek açısından iyi olabilir burada tüm doğum hikayelerini okurum ama izlemek seni 2 doğum şeklinden de korkutur ki öyle de olmuş 29 haftalık olduk ve daha bi tane bile doğum videosu izlemedim. Bence sende izlememelisin düşününce insan kendi doğumunu bile görmüyor yani izleyip korkmanın bi anlamı yok.
HiraNisa SeHer1909 seni öyle iyi anlıyorum kii ilk hamileligimi öğrendim nasil dogurucam diye diye 9 ay beynimden cikmadi uyurken tuvalette gezerken yemek yerken dizi izlerken. Suan 2.kizimida normal doğurmus biri olarak iyiki be iyiki normal yapmisim diyorum. Sizin icin ve bebeğiniz icin en sağlıklısi normal dogum tabii mecbur kalip sezeryan olmadikca. Evet siz daha yolun başındasiniz şöyle 8.aya kadar düsünmeyin çünkü hic belli olmuyor hamileliginizi benim gibi evhamlarla gecirmeyin. Akışına birakin benim herşeyim normaldi doktorumun ağzından sezeryan lafi duymadim. Ve burdan bebek nasil çıkacak diye diye iki kizimida normal dogurdum 😎👍
Smnl SeHer1909 estetik olarak sezeryanda daha çok kaygı duyuyorum açıkçası o göbeğin gitmesi iyileşme süreci uzunluğu. Hep normal doğum istediğim çünkü doğa kendi içerisinde bir dengeye sahip ve vajinanız diğer bölgelerinize oranla doğum sonrasında çok çabuk toparlanıyor. Tabi bunda salgılanan hormonlar doğum sonrasında gelen sıvılar da etkili. Tüm bu isteğime rağmen doğumum sezeryan olarak gerçekleşecek. Bebeğimin iri ve kanaldan geçemeyeceğine karar verdi doktorum 😔 çok korkuyorum umarım korktuğum gibi olmaz🙏
Siraccc Kesinlikle normal doğum derim ben iki cocugumuda normal yaptım o gün ayaklandim üçüncüyü de inşallah normal yaparım çünkü gerçekten sezeryan olan arkadaşlarım hep bakıma muhtacken ben o gün ayağa kalkdim şükür birde adı üstünde normal 🙏
Ipek86 Iki dogumum normal oldu, bende kendimi amelyatli ve kisitlanmis düsünemiyorum.. Suan 3.de hic düsünemem, cünki dogumdan sonra ayakda olupda bakmam gereken 2 büyügüm olucak🙈 tercih meselesi tabi ama normal dogumda, dogum oluyor ve hersey unutuluyor😍
SeHer1909 Ben o anın rahatlığını evet cok okudum doğumdan iki gün sonra mis gibi kalkan yürüyen Vs... Lakin sonra? Bebek mucizevi aksi düşünülemez ama eşe de bir sorumluluk hissi kaldı ki ben kendi açımdan da düşündüğümde oranın toparlanacagını ama eskisi kadar toparlanır mı yaa demeden geçemedm hiç
miniknokta SeHer1909 benim doktorum bunun çok düşük ihtimal olduğunu (3-4 çocuktan sonra belki olursa olabileceğini belirtti), eğer ki olursa da 45 dakikalık bir estetik ameliyatla düzeltilebileceğini söyledi. Sırf bu kaygılar için sezaryen olmanın gerekli olmadığını ve sezaryenden daha çabuk ayağa kalkabileceğin bir ameliyat olduğunu anlattı. Ben hep normal doğumdan yanayım ve sezaryenden korkuyorum ama doğum sonrası kaygılarımı anlattığımda bana bunları açıkladı ve ben açıkçası ikna oldum. Ayrıca çevremdeki normal doğum yapmış kimseden de ben böyle şikayetler duymadım şimdiye kadar açıkçası o da içimi rahatlatıyor 😊
SeHer1909 HiraNisa ayy teşekkür ederim moral oluyo biraz çok korkuyorum cok. Eşime düşkünüm bebek kutsal ama o konuyu da es geçemiyorum asla
SeHer1909 Mismis eşimi mutlu etmek ve eşiminde beni mutlu etmesi tabiki bi sorumluluk. Aslında sorumluluk doğru bir kelime mi emin değilim istek daha yerinde bir kelime olabilir bu konu için.
Seda_123 SeHer1909 Canım bende hamileligimin başında kararımı vermiştim sezeryan olacaktım ama son aylara doğru insanin fikri değişiyor şimdi normal istiyorum herkes doğuruyor ben mi doguramicam diyorum dua ediyorum resmen bi sıkıntı çıkmasın normal olayım diye tabi bi sıkıntı olursa sezeryan olucam mecbur
Sweetblonde88 SeHer1909 benim yakın arkadasım 2 normal dogum yaptı şimdi üçüncüye hamile ama bebek makat geliş ve şu an sezeryan olacak. Ben sezeryanlıyım bu da sezeryan olur muhtemelen. Hep normal dogum istedim kısmet olmadı. Benim tek söylemek istediğim ikisini de bilin ama süreci son ana bırakın. Normal yollarla olacagını düşünün sezeryanın bir operasyon oldugunu unutmayın. Saglıklı nasıl olacaksa öyle olsun. Çok çok erken bu düşünceler için.
Deniz34 SeHer1909 ben şahsen kendim hamileliğimin başından beri normal Doğum istedim. Sizin gibi bende çok video izledim çok okudum. Ama sezeryandan daha çok korktum ameliyat ve onun videoları da daha kötü. Ayrıca estetik kaygılardan ötürü de normal Doğum istedim çevremdeki bi çok sezeryan olan kişinin karını dikiş bölgesinin üstüne sarkıyor ve onun dikiş izi de hoş durmuyordu gözüme. Geçen sene Kasım’da normal Doğum yaptım zor geçiyor en zor sancı kısmı istersen Doğumun güzel gider bebeğin baskılarda 4 santimden sonra epidural yaptırabilirsin ben yaptıramadım ama olsun. Doğum anı bebeğin çıkışı sizi korkutuyorsa eğer beni çok korkutuyordu ilk bebeğimde bir de ne olacağını bilmiyordum. Yapamam felan diyordum ama sağolsun doktorun ebelerin güzelce talimatları verir sana. Ve inanırmışım en kolay anı bebeğin çıkması böyle bedenin tüm sancılardan kurtuluyor bi mucize yani. kendimi hala o zamandan beri derim savaştan çıkmış bir kahraman gibi hissettim çok güçlü ve özgüvenli bebeğime karşı ayrı bir duygu verdi bence bana normal Doğum. Vajinamda 1 dikişim 4 tane de epizyotomi dikişim oldu. Onları temizlenmesine yıkanmasına dikkat ettim. 40 mi çıkana kadar idrar tutamağa gibi sorunlarım oldu ama kaslarım iyileştikçe hiçbir şeyim kalmadı eski haline döndü. Vajinal genişlik ilk zamanlar hissedilir boyuttaydı sonra zamanla vajina ve rahim kendini toplayarak neredeyse eski haline döndü. Sana avantaj ve dezavantajlarından bahsettim 😅
SeHer1909 Deniz34 gerçekten birinci ağızdan duymak cok iyi oluyor fikir acısından. Rahmin toplanması ne kadar zaman alıyor misal iki ay sabrettim diyelim eşimle ilk ilişkimde genişliği cok hissedersem üzülürm muhtemelen
SeHer1909 HiraNisa aynen canım genişleme öncelikli e tabi şehil bozuklugu da buna dahil Sezaryen dikiş izi sonucta ameliyat izi cinsel yasamı etkilemez ya da bir fondöten iş görür ama alt kısımdan korkuyorum ya
Deniz34 SeHer1909 ben hatırladığım kadarıya Doğumdan sonra 50. Gün ilişkiye girdim genişliği hissettim açıkçası ve bende üzüldüm çözüm yoku aradım. ama zamanla daha iyi duruma geldi vajina ve rahim kaslarım toparladı iyice kendini şimdi 14 aylık bebeğim neredeyse tamamen eski halini aldı diyebilirim yine de eskisi gibi değil. Bebeğim 4 kilo doğdu. Bende bu süreç böyle ilerlerdi. Ama kimisi eskisinden daha dar oldu diyor kimisi bende hiç bir genişlik olmadı diyor mesela görümcem 3 çocuk doğurdu şimdi 4. Hamile onunla bende ilk zamanlar bu meseleyi konuştum. O bende böyle bir sıkıntı olmadı hiç dedi. Yani kişiden kişiye değişiyor
HiraNisa SeHer1909 bende esime düşkün ve takıntılı biriyim ama genç kiz gibi olamasada cok degismedi benim vajinam iki doguma göre doktoruma içten genisleme var mi diye muane de ettirdim bir problem olmadığını olursada genelde genetik ve 3.bebekten sonra toparlama mudahalesi yaptığını söyledi eşime bile soruyorum kesinlikle problem yok ayni diyor
hunilimom SeHer1909 valla normal doğum yaptım bastan beri hep onu istiyorsum 41 e kadar da bekledim ben ve en guzeli hemen ayağa kalktım çocuğuma evimle ilgindim dikisim vardı 2 gün hafif bi sızlama oldu onun dışında beni zorlayan hiç birşey olmaz şancı kısmında zorlaniuorsun ama o anda da zaten doğum olmuş oluyor zaten bebek çıkınca bütün herşey geçiyor ağrı şancı hiç birşey kalmıyor bundan sonra da inşallah normal doğum yaparım en sağlıklısı senin ve bebegin için en iyisi bence normal doğum zaten daha haftan çok küçük ilerleyen zamanlarda bakıp degerlendir derim ve kötü yorum yapan kimseyi dinleyip de üzülme her hamilelik her doğum kendine özeldir senin istediğin değil de birazda bebek nasıl gelmek isterse öyle geliyor şimdi sadece keyfini çıkar
SeHer1909 hunilimom Allah var normalden sonra annelerin daha rahat ayaklanması bir gerçek. Benim tek kaygım inanın sonrası. Gerçi onun da çözümü var artık