Hamilelik döneminde hormonların değişimi sebebiyle dişeti en ufak hijyen eksikliğine aşırı tepki verip kızarabiliyor,dişeti iltihaplanması olabiliyor.Bir diş hekimi olarak; günde en az 2 kere diş fırçalamanı,mümkünse diş ipi kullanımını ve gargara kullanımını tavsiye ederim. Gargara klorheksidin içerikli de olabilir,tuzlu su gargarası da olabilir.
Geçmeyen bir şişlik ve şiddetli bir ağrı varsa diş absesi ihtimaline karşı bir diş hekime gitmeni öneririm,ciddi bir diş absesi varsa gebelerin kullanabileceği bir antibiyotik verilebilir.