Herkese merhaba arkadaslar, cok şükür hayattayim da dogum hikayemi bende yazabildim .. Evet cok şükür diyorum Çünkü cok zorlu bir doğum sürecim oldu ve suan hayatta oldugum icin cok sansliyum sanirim 🙏 ilk dogumum bebek suyuna kakasi yapmasi sebebiyle sezeryan olarak 2013yilinda olmustu. Aradan gecen bu uzun sure sonunda normal dogumu denemek istemistim. Anadolu yakasında pendik bölge hastanesine gidiyordum. Doktorum bu bolgede herkesin bildigi ve tercih ettigi Mustafa Özbek ve ssvd icin dr umda beni destekliyordu, hersey yolunda giderse tabiki de normal dogum yapabilirsin diyordu hep. 38+2 günü be kadar herseyim normaldi, hicbir sıkıntım yoktu. 25kasim p. Tesi Aksamuzeri saat 5gibi adet sancisi gibi agrim basladi hafif hafif.. Ama belime vurmuyordu ağrı.. Saat 9-9:30gibi agrilarim sıklaştı. 5-6dk da bir ve düzenliydi. Saat 11e kadar evde hazirlandim vs. 11de hastaneye gittik. Ebe once kontrol etti 2 cm acikligim vardi ve dr uma haber verdi. Ben once 12-12:30a kadar agriyi cektim ama sonra normal dogum yapmak istemedigimi soyledim, cunku aciklik daha 4cmdi ve daha 10cm e kadar beklemem gerekiyordu. Acikcasi gozum korktu, cunku sezeryanda hic sanci cekmemistim, gözümü açtığımda bebegim yanimdaydi ve ertesi gun hastaneden cikmistim. 1hafta sonra tamamen ev işimi bile kendim yapabiliyordum. Ama bu sefer normal dogum yapmak istememe ragmen o anda bir korku geldi sanki.. Yok yok cok agrim var, bu agriya dayanamayacagim,
Normal dogum yapamayacagim dedim ebeme. Aksam saat 8-9arasi yemek tatli vs yedigim icin zaten sezeryan bile istesem gece 2ye kadar birsey yapamayacaklarini soylediler. Yani Mecbur bekleyecektik. Gece saat 01:15 ben artik hadi sezeryana alin veni diye surekli ebe kizlara söylenip duruyorum.. O arada nobetci kadin dogum uzmani acikligimi kontrol etti ve acikligimin 10cm e ulastigini ve dogumun basladigini söyledi. Ben şok tabiki.. Ama ben hala sezeryan istiyordum ben nasil normal doguracagim bilmiyorum vs diyorum. Hem ebe arkadaslar hem nibetci kadin dogum dr u herseyin normal oldugunu ve yapabileceğimi söyleyerek bana cesaret verdi. Zaten dogum başlamıştı, suyumu da o an patlattilar. O anda sancilarim artti ve gercekten de bir ikinma hissi geliyor kizlar. O an tek soyledigim Allahim sen bana yardim et demek oldu. Sanci geldiginde kendiligimden ikiniyordum. Dr. Umda geldi 15dk sonunda 3-4ikinmayla oglusum kucagimdaydi. Ama o son an bildigin ölmek ve dünyaya geri gelmek gibi bir duygu.. Kimsenin gözü korkmasin, ben yaptiysam herkes yapabilir. Cunku gercekten sancilari cekerken asiri bir korku geldi ve kesinlikle yapamam diyordum.. Ama yapmistim.. İnanamiyordum.. Hem ebelerime hem hemsire kizlara hem doktoruma 'sizlerin destegiyle oldu, tesekkur ediyorum' diye tekrar tekrar edip agladim. Bakildiginda cok kolay bir doğum gibi görünüyor degil mi? Yogun agrilari sadece 2,5saat cekmistim ve 3-4ikinmayla oglusumu kucagima almistim. Keske hikayem burada bitseydi. Ama asil simdi basliyor: dogum sonrasi dista 4icte 4 olmak uzere 8dikisim oldugunu soyleyerek gece 3gibi odaya alindim. Ama saat 4-5gibi fenalasmaya basladim. Hem vajina ve karin kismimda asiri bir agri ve mide bulantim basladi. Hemen ebelere haber verildi gelip kontrol ettiler. Annem o an odadaydi bense yari baygindim, acidan kivraniyordum. Dogum sonrasi herkesde kanama olurmus. O nedenle tampon koymuslar bana.. Kanamayi kontrol etmek icin tamponu cikarmalariyla yataga kanin bosalmasi bir oldu. Annem kani gorunce fena olmus. Çünkü kadin 3kere normal dogum yapmis ve böyle bir kanamanin normal olmadigini biliyor. Hemen annemi odadan çıkardılar, dr um odaya geldi. Dikisler tutmamis vs gibi birseyler mirildanip beni acilen tekrar dogumhaneye aldilar. Asiri bir kanamam vardi hemen 3-4unite kan istediler. Bu arada dikislerimin tutmadigini dusunerek tekrar patlatip tekrar diktiler(bunlarin hepsi ben kendimdeyken oldu, ömrümden ömür gitti o an, acıyı anlatamam) daha sonra kan hala durmamisti ve ilk hamileligim sezeryan oldugundan acaba sezeryan dikislerim icte yirtilma mi yaptu diye dusunerek beni bu sefer acilen ameliyata aldilar ve ilk sezeryan dikislerimi acip kontrol etmisler. Ama eski dikislerimde hicbirsey olmadigi gormusler.. Normal dogum ustune bir de sezeryan dikislerim olmustu artik. Gozumu actigimda 27kasim sabahi saat 11di. Noldu bana diye anlamaya calisirken ellerim kollarim heryerim doluydu. Bir elimde serum, diger elimde yine 1unite kan takilmis. Parmagimda takili birsey kalp atimlarimi kontrol ediyor, kolumda tansiyon aleti otomatik 10dk da bir tansiyonumu olcuyor. Allahim kabus gibiydi.... Bense noldu bana boyle diye anlamaya calisiyordum. Odada annem kayinvalidem gorumcelerim eşim.. Hepsinin gozleri dolu dolu.. Megerse asiri kanamam olmus, ben dogumda iyi ikinamamisim ve oglumy vakumla cekmisler. Cocuk cikarkende icte rahimde yirtik yapmis.. icteki yirtilmayi farkedememis doktorum. Ve neredeyse doktor ve hastane ihmali yuzunden az kalsin ölüyormuşum.. Hastanedeki personeller ve esimin isyerindeki arkadaslari gelip bana kan vermisler. Toplamda 11unite kan aldim(zaten normal bir insan vücudunda 12-13unite kan olurmus)1 hafta hastanede kaldim gozetim altimda.bu arada vucudum oyle bir ödem yapti ki sormayin, hamileligim boyunca bir gr odemi olmayan ben, aynaya baktığımda kendimi taniyamadim resmen. Hem bu kadar aci izdrap cektim hem de psikolojik olarak cok yipranmistim. Surekli agliyordum.. Tek guzel yani oglum cok saglikliydi. Ve sanki annesinin acılarını hissediyormus gibi hastanede kaldigimiz sure boyunca hic bizleri uzmedi. Mamasini yedi, uyudu, sarilik bile olmadu.. Tabiki de ben emziremedim bu sürede.. Uzuntuden sütüm bile gelmedi. Sonuc olarak hastanenin yaptugi aciklama : normal dogum sonrasi bu gibi kanama olma ihtimali 1000de 2de olsa olabilirmis o da beni bulmuş, dr ihmali evet var tabiki cunku ben oncesi sezeryan olan bir hastasiydim ve daha bir kontrol etmeliydi, ve dr ihmali yuzunden ölüyordum az kalsin. Esim ben ameliyattan ciktigimda adak adamış. Evimize felir gelmez de virkac gune kestik adagimizi cok sukur 🙏 Ama buradan da şunu söylemeliyim ki SEZARYEN dogum CANDIR.. Hic o kadar aci cekmeye vs gerek yokmus. Eger sezaryen olsaydim bunlarin hicbirini yasamayacktim belkide.. Yada belki de bu benim sinavimdi bir sekilde.. Cok sukur kotu gunler geride kaldi artik.. Suan oglum kollarimda ve cok saglikli.. Tek tesellim iglumun saglikli oluşu.. En buyuk ilacim evlatlarim ve ailem.. Benimde böyle bir kotu deneyimim oldu.. Biraz da uzun oldu hakkinizi helal edin. Sormak istediklerinizi cevaplayabilirim.. Allaha emanet olun, herkese hayırlı ve sağlıklı doğumlar olsun insallah 🙏 dualarim tum hamilelere...