sbanuss doktorunuz önerdiyse tabii ki yaptırın. Unutmayın ki herkesin bünyesi bir değil, aynı kalıba sokulamaz. Ve nacizane tavsiyem bu gibi tıbbi uygulamalar için forum üstünden tavsiye istemeyin, sadece kafanız karışır... Herkes tabi ki kendinden örnek veriyor ama herkesin de kendine özel durumları var bunu atlamamak gerekir. Ben de doktorum ve gebeyim, sadece şu kadarını söyleyebilirim ki zaten doğumu tetikleyici bir durum yoksa ( enfeksiyon, sancı vs gibi ) sadece çatı muayenesi ile doğum başlamaz, başlayamaz. Öyle olsaydı 40 haftası dolan ama hala doğurmamış olan herkese çatı muayenesi yapılıp doğum başlatılırdı değil mi? Sancı çeken ve nuhtemeken enfeksiyonu olan kişiye doktorun çatı muayenesi yapmak istememesi zaten risk taşımasından kaynaklı. Dediğim gibi herkes aynı kefede değil. Muayeneden sonra doğumu başlayan arkadaşlarınızınki ise tamamen tesadüf 🙂 zaten doğum olma ihtimali sınırına gelince yapılmıyor mu bu muayene, ertesi gğn veya o gün doğum başlayabilir, zaten başlayacağı vardır, çok normal. Doktorunuz sizin durumunuza hakim, onun tavsiyelerine uymak en doğru karar olacaktır.