Bestte9989 canim sirt ustu yatmak sakincaliymis. Bugun 9+3 olduk uygulamanin verdigi onerilerde yaziyor tesadufen. Seninle ozellikle paylasmak istedim.
● Gebelikte yatağa sırt üstü yatıldığında, kan basıncı minimum değerlere ulaşır. Ancak, kalp frekansında da artış gözlenebilir. Böbreklerde görülen kanlanma, neredeyse yarıya düşer.
● Yatar pozisyonda vücudun alt bölgesinden kalbe doğru kanı taşıyan alt ana toplar damar, bebeğin kilosu ile beraber baskı uygular. Bu durum, Vena-Cava-Kompresyon sendromuna sebep olabilir ve kan akımının tıkanıklığa uğraması sonucu gelişen bir rahatsızlık olarak tanımlanır.
● Yatar pozisyonda olunduğu zaman ise, vücudun alt bölgesinden kalbe doğru kanı taşıyan alt ana toplar damar, bebeğin kilosu ile beraber baskı uygulayarak, bu durumun ortaya çıkmasına neden olabilir.
● Bu sebeplerden dolayı da, anne adaylarının özellikle son trimester döneminde, sırt üstü yatmaları doktorlar tarafından tavsiye edilmez.