Bana ilk doktorum ‘kimsenin yanında kan uyuşmazlığından bahsetme. Cahil cahil konuşup moralini bozarlar’ demişti. Benim başıma gelmedi ama ne kadar haklıymış..
canım bende de var, ancak doktorun bildiği sürece -ki bilmemesine imkan yok, daha ilk muayene soruluyor kan grupları- gerekli önlemleri alıyor, seni bilgilendiriyor. Zaten ilk çocukta bir tehlike yok diye biliyorum, ikinci çocukta bir anomali olmaması için bir kanama olduğunda, 28.haftada ve doğumdan sonra bir iğne yapılıyor. Bir de arada indirekt coombs testine bakılıyor ki gözden kaçan bir şey olmasın diye.
aslında son derece basit. Sadece azıcık daha teferruatlı.