Şükürler olsun banada doğum hikayemi yazmak nasip oldu 😊 öncelikle Herkese kolay hayırlı doğumlar diliyorum.
9 ay boyunca nerdeyse hiç bulantı yaşamadan çok güzel bi hamilelik geçirdim. Kimseden yardım almadım her işimi kendim yaptım. Ki kayınvalidem çok iyidir be desem yapar. 37 haftada 2 cm açıklığım vardı. Ve kontrol sonrası nişanım geldi. Nişanla beraber 38. Haftaya kadar hergün düzensiz sancılarım oldu. Gözüm sürekli saatteydi düzenlimi diye ama ağrılarım artmıyordu 38+1 de gece uzanırken birden suyum geldi. Acaba anlayabilirmiyim diye düşünüyordum suyumu ama kendini belli ediyor kızlar
şey gibi reglken kan pıhtısı gelirde hissedersin ya ona benzettim. Neyse ben tabi bi an şok oldum hastane çantam filan hazırdı ama napıcağımı bilemedim 😂 eşimi uyandırdım hastaneye gittik. Ebe açıklığıma baktı 2-3 cm dedi yatışım yapıldı. Asıl sancı ondan sonra başladı. Nst ye bağlandım ilk önce baya can yakıcı bi sancı girdi ebe düzene gireceğini söyledi. Yavaş yavaş düzene girdi.gayet dayanılabilir sancılardı. Benim acı eşiğimde yüksektir belki o yüzden çok zorlanmadım çünkü baya sancım çıkıyordu. Saat 3:30 gibi hastaneye yattım 7 ye kadar gayet rahat karşıladım sancılarımı. Ama gecede dinlenemediğim için çok yorulmuştum. Nst hariç hiç yatakta durmadım. Koridorda gezdim hep . Sonra biraz dinlenebilmek için epidural istedim. 1 saat sonra epidural yapıldı ağrı yarıya inmişti bende uzanıp dinlendim biraz. Etkisi 1:30 saat sürdü azalınca 2. Doz yapılacaktı ama doktorum bacaklarım uyuşmasın diye çok az bi doz yaptırdı. Çok etkisi olmadı. 10 gibi 6-7 cm açıklığım olmuştu. Saat 12 ye kadar artmayan ağrı 12 de dayanılmaz olmuştu. Bağırarak sancıları karşıladım gerçekten çok rahatlatıyor bağırmaktan çekinmeyin hiç . Sonra aşırı bi ıkınma isteği geldi hemen plates topu verdiler çocuk kanala girsin diye üzerinde zıpladım biraz. Daha sınra doktorum odama geldi. Doğum haneye gitmeyelim orası soğuk burda doğur istersen dedi . Hakkını ödeyemem mükemmel anlayışlı ve sakin bi insan. Daha sonra sancın gelince ıkın dedi ama benim gücüm kalmamıştı.20 dk ıkınma süreci geçti sonra tüm gücümle ıkındım ara nefesler alarak. Kafası çıkınca kendide kaydı içimden. Ve inanılmaz bir rahatlama 2. Rahatlamada plasenta çıkınca oluyor kucağıma verdiler inanılmaz bi hismiş hala inanamıyorum.Bu arada bana kesi atılmadı doktorum bunun için çok gayret gösterdi. Zaten ben direk ayaklandım duş aldım. Normal doğum inanılmaz avantajlı. Hiç yatmadım diyebilirim. Bidaha hamile olsam tekrar normal yaparım. Zor ama doğal olan bu zaten kucağına alınca herşeyi unutuyor insan. Allah herkese sağlıklı doğum nasip etsin . Öncelikli olan o . Bu arada bursada oturuyorum isteyen olursa doktoruma yönlendirebilirim 😊