Kizlar ben ikinci bebeyime hamileyim ilki normal dogum oldu epiduralsiz ve spinalsiz. Sindi de normal dogum istiyorum. Ilk once sunu soyleyeyimki normal dovumdan korkmayin imkaniniz varsa normala yonelin.
Gecelim dogum sancisina her kesin aciya dayanikligi ayni deyil ama gelen sanci siddeti aynidir bu nst cihaxi gosteriyor. Sanci dediyim seyse 10 dakikalik fasileyle gelirse dogum sancisi olduguna emin ola biliriz.(cok dakiktir sanci araligi 30 sabiye ceker nefes kesici agri girer(oyle afir deyil ama bir anda sanci girdiyi icin insanin nefesi kesiliyor) ve o an cokta konusamazsiniz) bir de suyun patlamasiyla dogumun basladigini anlarsiniz amma su dediyimde baya ilik kaynar gibi su bosaliyor anlamamaniz mumkun deyil. Neyse sanci 2-3 dakika aralikla gelene kadar hic de zor deyil diye oynaya o zamana kadar rahat karsiliyosunuz. 2-3 dakikaya dusdugunde artik birazcik sizi zorlaya bilir 1dakikaya dustuyunde ise takribi 1 saata bebeginiz kucaginizda olucak demektir. Suyunuz patladikdan sonra acilmaniz daha cabuk ilerler aci siddeti de artar . 9cm aciklik ve 1 dakikalik sanci esiyinde ikinma hissi gelirki bu 10 dakika sonra bebeyinize kavusacaginiz habercisidir. Ikinmayi bazen doktorlar tutmanizi ister bu bazen yirtik olmamasi icin , bazen bebeyi kasmamak icin, bazense acilmanizin kendiliyinden buyumesini beklemeniz icindir. Neyse artik ikinma hissi geldikde yani bu buyuk tualetiniz geliyormus gibi bir adeten comelip ikinmanizi isterler ve siz bunu yaptiginiz anda butun vucudunuzda butun agri sifirlanir ve siz bunu isteyerek yaparainizki o aci hissi gecsin, neyse zaten bu comemenin ardinda catala cikarilirsiniz ve orda da ikinma hissi geldiyinde ikindiginiz icin aci hissi olmaz amma dogru ikinmamak sureyi uzatip sizi yora bilir bunun icin dogru ikinma hakkinda bilgi toplamanizi oneriirim ben arastirmisdim hatta evde denemistim catalda 3 ikinmada kixim kucagimdaydi(en dogru yapilmasi gereken sey ikinma hissi geldiyinde derin nefes alip nefesinizi tutup gogsunuze kafaniza deyil de karin kaslariniza yani tualetinizi yapiyormussunuz gibi ikinmalisiniz ve bunu ikinma suresi ne kadar cabuk olursa bebek o kadar kolay ve cabuk kayar. Eyer kisa ve ya yarida oeserseniz ikinmayi o zaman bebek geldiyi yolu geri gider ve siz yeniden denemeli olursinuz. ) Bu lari yaparsaniz normal bir dogum yasarsiniz ) ve dikis dert etmeyin hatta estetik olarak dikis olmasi iyi bir sey dikis hissetmiyosunuz cunki hem agrikesici yapiliyo oraya hem de o an o kadar yorgun ve fikriniz bebeyinizde oldugu icin dikis anini anlamiyosunuz bile. Benim soyleyeceyim bu kadar insAllah yardimci ola bilmisimdir . Allah sagsalim kucagina almayi nasip etsin. Benim geceden vaskayan agrilarinla birlikte 14 saatlik sofum sancim oldu amma bunu son 2-3 saati zirlayiciydi ona da Allah yardim ediyo zaten. Bu kadar sorusu olan varsa cevaplaya bilirim))