Evet arkadaşlar doğumdan alınan kilolardan bebeğin zayıf olmasına suyun gelmesinden suni sancıyla erken doğan bebişlerden zamanında doğan bebişlere herşey burda neden mi çünkü hepsini yaşadım 😊😊
2 kuzum var bir 4 yaşında diğeri 6 aylık: ilk hamileliğimde 25 değer hamileliğimde 23 kilo aldım toplamda ve ilk kzıım 38. Hafta da 2. Kızım 36. Haftada doğdu. Yani anlayacağınız 40 haftaları görsek ben rahat 30 kilo alırdım. Gebelik şekeri yok bu arada hayatımda hep zayıf bir insan oldum kilo aldığım yek dönem hamilelik. Bunkadar kilo almamın bir sebebi de sigara içememek diye düşüyorum çünkü normalde günde yarım paket falan sigara içen bir insanın ama hamilelikte çoooook zorlanmadıkça hiç içmedim bu da bana kilo olarak döndü sanırım 😊😊
ben bu kadar kiloyu alırken ilk kzıım 2890 2. Kızım 2690 doğdu yani bebişler değil ben tosuncuk olmuştum 😊🙈 bizim ailede 40 haftayı tamamlayan hiç yok zaten en geç doğuranımız 39 da doğurdu. Annem beni 7 aylık ablalarımı 8 aylıkken doğurmuş mesela .
neyse gelelim bebişlere iki kızım da küçük doğmasına rağmen küveze falan girmediler hemen emdiler hiç bir sıkıntı yaşamadık şükür. Ve inansın küçük bebekler çok daha çabuk toparlanıyor . İlk kozum yalına geldiğinde 5 kilo doğan arkadaşımın kızndan boy olarak daha uzun kilo olarak da daha fazlaydı aralarında 8 ay vardı arkadaşımın kızı büyüktü ama görenler benim kızımı büyük sanıyorlardı hep. Yani kilo işini bu kadar takıp abartmayın . Hiç kilo peşinde kolan annelerden olmadım . Çok rahat hamilelikler geçirdim canım ne istediyse yedim kolada cips de çaydan hiç koşmadım mesela . Yani hamilelik bu hastalık değil, burda hamileyken kısır yesem bişey olur mu diyen insanları görüyorum ve çok şaşırıyorum gerçekten bende mi anarmallik var diye. Bu kadar kasıntı insanlardan olmayın lütfen akışına bırakın biraz . Konuşalım dönemlerimde de aman sütüm olsun bunu yiyim aman gazım olmasın şunu yemeğim yapmadım hiç .normal hayatıma devem ettim sadece içtiğim su miktarını arttırmaya çalıştım.
çaldığın kilolara gelince sonucu söylemeyi unuttum en önemlisi o zaten 😊😊 ilk kızım da aldığım 25 kiloyu 6 ay içinde vermiştim 53 kiloyla başlamıştım hamileliğe 6ay sonunda 51 kiloydum hatta özel bişey yapmadım dediğim gibi kendiliğinden gelen kilolar kendiliğinden gitti 😊😊 2. Kzıımda da 23 kilo almıştım 51 kiloyla hamile kalıp şu an 60 kiloyum ama zayıflamak istemiyorum çünkü boyun 1.73 😊😊 kilolarda gidiyor yani emzirme döneminde illaki . Tabi sütüm olsun diye yemek olayını abartmadıpınız sürece.
Doğumlar da ilk kızımı suniyle doğum yaptım suyumda sızma olduğu söylenmişti açık konuşacağım çoook zordu benim için 12-13 saat aralıksız diyebileceğim şekilde sancı çektim doğunca kızımı kucağıma alamadım hemen istemiyorum bana bu kadar acı veren çocuğu dedim . Herkes çok korkmuş bu tepkimden ama yarım saat sonra verin çocuğumu bana diye söyleniyordum 😊😊 neyseki o anlık bişeydi. 2. Kızım da gece ani den duyumun gelmesiyle oldu hastaneye gittik ve sancılarını bekleyeceğiz dediler yaklaşık bir gün sonra geldi sancılarım ve sancılarımın başlamasıyla doğumun olması 2.5 saatti. Çok rahat ve kolay bir doğumdu gerçekten . Kendi sancını çkmek suni sancı çekmekten çok daha kolaymış yani benim için öyle oldu .
Veeee iki doğumda da hiç kesim ve dikişim yok çok şükür ki bu gerçekten çok büyük bir nimet belki de bebeciklerin küçük olmasından bilmiyorum 😊😊
Diğer bir konu sarılık; Sarılıklar benim çocuklarda uzun sürüyor 2 aya yakın sürdü ikisinde de ama doktor çok yüksek olmadığını müdahale esilecek boyutta olmadığını kendiliğinden geçeceğini söyledi ve öyle de oldu gerçekten bu dönemde sarılıktan kurtulmak için mama takviyesinde bulunduk ne kadar çok çiş yaparsa o kadar çabuk gider sarılığı dediler . Mama vermekten korkmayın gerekiyorsa çocuğun zihinsel ve fiziksel gelişimi içim önemli bir şeyiz mama veren annelerden olmak istemiyorum falan kafasına girmeyin hiç. Hem mama hem meme şeklinde gidiyoruz biz şuan .
Aklıma başka bişey gelmiyor şuan merak ettiğiniz bişey civarda sorabilirsiniz 😊😊 2 çocuklu hayat daha zor tabiki de ama bir gülüşleri herşeye değer 😊😊
uzun oldu baya sanırım ama kötü hikayelerle içinizi karartmayın diye yazdım bu posttu hepimiz düşünün iyi olsun hepinize kolay doğumlar 😊😊