Merhaba, gebenin beslenmesi daha çok protein ağırlıklı olmalı. Et, süt, yoğurt, yumurta vs. Günde en az 1 mümkünse iki defa balık tüketmelisiniz. Her akşam öğününüzde mutlaka protein olmalı. Et yemeği, tavuk yemeği yahut bakliyat yemeği. Öğlen sebze yemeği artı yoğurt ya da salata. Anne rahmindeki bebek tam bir kalsiyum ve magnezyum canavarıdır bu yüzden süt, peynir vs kesinlikle tüketilmeli. Magnezyum yine hem bebek hem anne için elzem. Gün içinde 2 tam ceviz, 10 badem. Günde 1 muz ve 1 hurma; bu besinler magnezyum potasyum çinko yönünden de zenginler. Karbonhidrat eser miktarda olmalı. Mineral açısından maden suyu tüketilebilir ancak son aylarda tansiyon problemine sebep olabilir, dikkatli olmakta fayda var. Probiyotik yönünden ev yoğurdu on numara beş yıldız ancak kefir ve turşu pek önerilmiyor. En az 2.5 lt su muhakkak tüketilmeli.
Başka başlıklarda da sıkça gözüme çarptığı için ilave ederek söylemek isterim ki Nesquikten aldığınız kalori bebeğinizi görünürde besliyor olsa da aldığı besin değerinin kaynağı daha çok şeker olacağı için sağlıklı değildir. Bunları tüketmek bebeğinizi kg olarak artıya koyar ancak protein ağırlıklı beslenmiş bir annenin bebeğiyle sizin bebeğiniz gelişimsel yönden eş değer kesinlikle olmayacaktır. Kas, kemik, sinir aklınıza gelecek her türlü sistemin gelişimi için bebeğin ihtiyacı olan protein ve diğer saydığım besin içerikleridir.
Bir de, kilolu doğan bebek sonrasında yapılı ve iri bir çocuk olacak yanılgısına düşmeyin. Kilolu bebek genellikle annenin rahmiyle alakalı bir durumdur. Bebek 5 kilo doğabilir ancak çocuk yaşıtlarına göre minyon bir gelişim seyredebilir. 2.500 doğan bir bebek büyüdüğünde 1.80 üzerinde ve yaşıtlarından önde gelişim sergileyebilir.
Yani velhâsılı kelâm, meselenin özü sağlıklı ve dengeli beslenmek. Bebek potansiyeli kadar alacaktır zaten.