Ummugumus Arkadaslar dogum parasi hakkinda bilgisi olan yada tanidigindan duyan var mi.nedir nasil alinir.calisan anneler var mi.
EmineTavan Ummugumus dogum parası dediğiniz ssklı ssksız her dogum yapan anneye verilir ilk cocuk için 300 ikinci için 400 ve en son üçncü için 600 bu kadar verilir. Bebeğin kimliğini çıkartırken yanlış hatırlamıyorsam orada dogum yardımıyla ilgili dilekçe dolduruyorsun ama benimkini hastane kendinizi vermişti. Bi iki ay içinde pttden adınıza yatıyor para.
Ummugumus Dogum parasi ssk li annelere veriliyor diye biliyorum ben.90 gun primin olması gerekiyor.ama nr zaman yatiyor nne kdr yatiyor.ne zaman basliyo raporlar ne zaman bitiyor bilgim yok.
Cananurunn 6800 tl dogum parası süt bez 600 tl bunu 2 taksitle alıyorsun bebek 2 aylıkken ödeme başlıuor mesaj gelicek
Nurdem33 EmineTavan çalışanlar için geçerli bu sanırım para çalışmayan ev hanımı olanlar sadece 600 tl ve süt parası olarak 180 tl alırlar bilgim bu
EmineTavan Nurdem33 evet dogum yaptıgı gün ve öncesindeki bir sene içerisinde 90 gün primin olursa alıyorsun rapor parasını. Dogum parasını çakılan çalışmayan herkes alıyor. Süt parasını da anne ya da babanın 120 gün ssk priminin olması gerekiyor twbi burada ilk önce anneye bakılıyor sigortası yoksa babada varsa onun adına yatıyor. Mesela ben geçen sene 149tl süt parası alamamıştım 120 gün primim yoktu 90 gün vardı. Ben ssklı göründüğüm için eşim de alamıyordu 149 tlyi aklınızda bulunsun. Bu arada eşim mali müşavir ondan bu kadar biliyorum
Glcnazz10 7000 tl çalışan anneler alıyormuş bunu duydum bi de ilk çocuk 200 ikinci 400 üçüncü 600 die duydum ayriyettende baba gidip süt parası aliyor 200 tl