Duuyguum ya aslında kordon dolanması çok sık rastlanıyormuş ve çoğu zaman bir risk taşımıyor hatta bazı durumlarda normal doğum dahi yapanlar var. Ama özellikle normal doğumda risk daha yüksek. Ama ani bebek ölümlerine çok küçük bir ihtimal dahi olsa sebebiyet veriyor. O yüzden her 2 günde bir kontrole çağırdı, nst ile kalp atışına bakıldı, ultrason ile kordondaki akış kontrol edildi. Kalp atışında her hangi bir yavaşlama yada hareketlerde azalma olsaydı hemen sezaryene alacaktı. Çok şükür 38’i görmüş olduk. Yapmanız gereken en önemli şey bol su içip, kendinizi yormadan bebek hareketlerini düzenli takip etmek. Hareketlerinde azalma yada hareketsizlik hissettiğiniz an beklemeyip doktora gitmek. Bizim kız zaten aşırı hareketli olduğu için dolanmıştı, kordon ona engel olmadı hareketleri hep iyi. İnşallah yarın bu korkulu bekleyiş mutlu sonla bitecek. Size de bahsettiğim hususlara dikkat ederek, sabırla en azından 37. Haftayı beklemenizi tavsiye ederim. Birde 4-8 nefesi egzersizi yapın. Bebeğe daha iyi oksijen taşınmasında katkısı oluyor.