Bahar4516
Betulsna
Merhaba ☺️ Ben 15+4teyim Allah hayırla sizinde hamileliğinizi geçirmeyi nasib etsin 😊 eğer sağlıklı beslenen biriyseniz zaten genel olarak dikkat ediyorsunuzdur ben önceden de gazlı içecek içmezdim paketli yiyeceklerden olabildiğince uzak dururdum. Hamileliğimde biraz daha dikkat ettim buna. Dışarda mümkün olduğunca hiç yemiyorum. Özellikle ilk 3 ay bebek için çok önemli ne yerseniz ona faydası var. Her gün mümkünse bir yumurta bir bardak süt ve bir kase yoğurt yiyin suya önem verin. Yeşillik tüketmeye çalışın. Bu dönemde vücudunuzu neyin rahatsız ettiğini deneyerek öğreneceksiniz mesela ben normalde tavuğu çok severm ama hamileliğimde beni mahvediyor asla sindiremiyorum o yüzden yemiyorum. Onun dışında her gün mümkünse sade soda (kızılay ya da beypazarı) için ve bir muz yiyin bunlar ilerde hamilelik döneminizde ödemi ve genelde hamilelikte çıkan huysuz bacak sendromunu engelleyecektir Allahın izniyle. Mümkünse en fazla 4 ceviz, çiğ badem, ay çekirdeği ve en fazla 1 adet hurma yiyin. Ceviz özellikle bu dönemde bebek için çok önemli ama 4ten fazla yemeyin bebek çok kilolu olabilir. Eğer kabız olmak istemiyorsanız sabah kahvaltınızda domates salatalık ve yeşillik karışımına zeytinyağı dökerek yiyin çoook faydası oluyor sonraki güne hemen tuvalete çıkıyorsunuz. Bu dönemde en sıkıntı gaz ve kabızlık bence. Ben çok çektim. O yüzden hep onları düzeltecek şeyler yedim. Mevsim sebzeleri yedim hep. Pırasa karnıbahar brokoli. Meyve yiyin. Çay kahve içebilirsiniz ama günde çay 3 bardaktan fazla değil kahve de sadece türk kahvesi 1 fincan. Diğer nescafeler çok zararlı. Eğer yiyebilirseniz avokado salatası yapıp yiyin o da çok faydalı benim damak tadıma uymadı midemi bulandırdığı için yiyemedim. Haftada bir iki mandalina ya da portakal suyu sıkın kahvaltılarda için. Mümkünse haftada en az bir kez balık tüketin. Baklagil yiyin o da çok faydalı. Yumurtayı sıvı yemeyin kesin pişmiş olsun. Sucuk güvendiğiniz bir yerden yiyebilirsiniz ama o da tam pişmiş olmalı. Salam sosis hiç yemedim ben iğrendim zaten bide zararlı onları hiç yemeyin. Mesela pekmez yediğinizde süt yoğurt ya da peynir tüketmeyin ikisinin de etkisi yok oluyor. Valla şuan aklıma gelen bunlar umarım faydası olmuştur 😊 aa bide gaz için günde en fazla bir bardak olmak şartıyla rezene ya da kimyon çayı için çok faydası oluyor. Bitki çaylarından da uzak durun kekik naneden uzak durun bunlar tutunmayı zorlaştırır. Allah bolca şifa versin bebeklerinizin yerini güçlü kılsın size de sağlık versin güzel anneler 😊😊🌸💓