Beyzaates tıp fakültesi üreme sağlığı binasında zemin katta bi oda var oraya gidiyorsunuz evraklar nedir onları veriyorlar size. Birer adet eşinizin ve sizin vesikalığınız, nüfus cüzdanları fotokopileri. Evlilik cüzdanı fotokopisi, vukuatlı nüfus kayıt örneği (e devletten aile seçeneğini işaretleyip çıkarıyorsuunuz girdiğinizde göreceksiniz zaten). 3er adet geçmiş sizin hormon tahlilleriniz, eşinizin spermiyogram tahlilleri. Eşiniz sgklı ise hizmet dökümü.
2 nüsha olacak bütün bu evraklar. Ama bizzat gidip dediğim yerden öğrenin evrakları. Eksik söylemiş olmayayım. Bir de 3 yıl evli olma şartı var. Ama erkek faktörlü infertilitelerde bu şart aranmıyor diyor bazısı. Bide benim doktorum eşimdeki sorunu ve benim ameliyatımı bir kağıda yazdı istem gibi, kaşesini bastı bilmiyorum ne kadar etkilidir. Rapor 1 haftada çıktı bizim.
Adetin 2.günü doktora gitmeden önce sabahtan ankara tıpta kan verdim(öncesinde sekreteri sizi bilgilendiriyo hangi tahlilleri vereceğinizi. Cem hocanın muayenehanesindeki sekreteri randevu alacağınız zaman) . Akşam hocanın bilgisayarına düştü zaten. O sonuçlarıma göre tüp bebeğe başlayabiliriz hemen dedi ve tanıdık eczacısını aradı 10 dkda iğneleri ilaçlsrı getirdi adam. 2600 tuttu. O günden itibaren tedavim başladı. Rapora da ertesi gün başvurduk. Transferden 2 gün sonra falan raporum çıkmış oldu, sonra hastsneye gittik üreme sağlığı binasının zemin katında yine, hangi ilaçları aldıysak tek tek söyledim ordaki kişiye, o reçeteye yazdı kaşe bastı. Onun fotosunu çekip eczacıya attık ve eczacı 1700 tlyi geri ödedi. 5450 da hrs hastanesine ödedik ama tamamı hocanın parası. Hastane hiç almadı veya az aldı bilmiyoruz. Raporlu şekilde alıyoruz hepsi içinde bu paranın dediler biz rapora başvurduk dediğimizde. Bide hrs de evraklar istedi. Öncesinde arayıp bilgi almıştım. Hepsini giderken götürdük yumurta toplamaya giderken. Çünkü rapor için sgkya bilddirmeleri gerekiyormuş. 5450yi o zaman ödedik. He bir de 400 muayene ücreti vermiştik adetin 2.günü ilk cem hocaya gittiğimizde. Bi daha hiç muayene ücreti ödemedik yumurta takiplerinde.
Aşırı uzun oldu ama süreç bundan ibaret.