Turkolog
Merhaba hanımlar. 27 haftalık gebeyim. Şeker yüklemesini fazlasıyla araştırmıştım ve yaptırmamaya karar vermiştim. Doktorum söylediğinde de yaptırmayacağımı ancak diğer bir yöntem olan 1 hafta boyunca sabah akşam açlık tokluk şekerimi ölçeceğimi söyledim, doktorum da kabul etti. Eğer şekerim varsa bu yolla da ortaya çıkacaktı zaten. Yüklemenin hiçbir zararı yok diyenler WHO bu konudaki makaleleri okusun. Aslında her gebeye önerilmeyen bir yöntem olduğunu görecek. Ama ben şeker takibini kesinlikle yapmamız gerektiğini biliyordum. Velhasıl doktorum evde takibi Nasıl yapacağımı anlattı. Bir şeker aleti aldım.
1. Gün: Sabah kalkıp açlık şekerimi ölçtüm.
İlk lokmamı yedikten tam 1 saat sonra tokluk şekerimi ölçtüm.
2. Gün: Sabah açlık şekerimi ölçüp öğle öğününden 1 saat sonraki tokluk şekerimi ölçtüm. 3. Gün aynı uygulama akşam öğünü ile yapılır. 4. Gün tekrar sabah öğününe döneriz. 1 hafta 10 gün böyle takip yapılıyor. Ben her gün doktoruma mesaj atıp haber verdim ve 2. Gün beni kontrole çağırdı çünkü şekerim vardı. 🤦🏻♀️ Açlık şekerim 189 tokluk 200 üstü çıkıyordu. Ki ben aburcubur çikolata kola hazır meyve suyu vs tüketmeyen bir insanım. Tabi beyaz un ve makarna pirinç yiyordum. Doktorumla konuştuk ve diyetisyene başladım. Sıkı bir diyet verdi. Şu an şekerimi düzenli olarak ölçüp doktoruma rapor veriyorum. Günlük 20 dakika yürüyüş yapıyorum zaten normalde de yapıyordum. Diyetin 3. Günündeyim hala yüksek seyrediyor.
Ailemde şeker hastası yok. 58 kilo ile hamile kaldım. Hamilelik öncesi şekerim yoktu. Bende şeker çıkmasını hiç beklememiştim ama çıktı. Şekerim bu derece yüksekken bir de ani glikoz zerk edecek olsam; bünyeme ve bebeğe nasıl olurdu bilmiyorum. Diyeceğim o ki gebelik şekeri var olan bir gerçek, bir çoğumuz bunu yaşayabiliriz. Benim gibi şeker yüklemesi yaptırmak istemiyorsanız eğer kesinlikle ya eczanede ya evde kendiniz doktorunuzun kontrolünde her gün düzenli takip yapınız. Körü körüne şeker yüklemesi reddetmek daha büyük bir risk. Aslında şu an normal bir insanın tüketmemesi gereken şeyleri hayatımdan çıkardım, diyet yaptığım 3 gündür mide yanması yaşamıyorum bu da bana büyük artı oldu. Bunu dışında bebeğim haftası ile uyumlu çok şükür bir Risk yok. :) Merak ettiğim bir şey var benim gibi gebelik şekeri çıkan hanımlar sizler neler yaşadınız??