SevdaLinkaaa
Merhaba herkese ,😊
Hikayeme geçmeden önce biraz gebelik öncesi sürecimden bahsetmek istiyorum. 😇Eşimle 3.5 yıldır evliyiz ,evlendikten sonra 2 yıl boyunca tabiri caizse kuş uçmaz kervan geçmez bir yerde görev yaptık ,köy öğretmeniydik .😇En yakın hastane 3 saatti,bu yüzden ilk 1 yıl hiç düşünmedik .1 yılın sonunda doğum kontrol hapı kullanmayı bıraktım . Zannediyorum ki ilk aydan hamile kalacağım .😂1 yıl boyunca olmadı ,çok da umursamadık,normal dedik. İstanbul’a tayin istedik,2018 Haziran’da. Ev kurduk ,yerleştik vs. 15-16 ay olmuştu hapı bırakalı ,ikimizden birinde ya da ikimizde de bir sorun olduğu barizdi . Öncelikle bir eğitim araştırma hastanesine gittik. Elimize bir dünya şey verdiler ,yaptırıp gelin dediler ,önce aşılama deneyeceğiz dediler . İçime hiç sinmedi hastane ,yıllardır burada oturan bir arkadaşımdan işinin ehli bir doktor önerisi istedim ve canım doktorumla tanıştık . Pendik Bölge Hastanesi Mustafa Özbek.🌸Kapıdan girer girmez dedim tamam doktorum bu.👍Anlattık kendimizi ,gel bakalım muayene edeyim dedi . Ve o güne kadar hiç bilmediğim bir sorunum olduğunu öğrendim . Defalarca kadın-doğuma gitmiştim ama hiçbiri pco olduğumu görememişti .Adetlerim hep çok düzenliydi ,ben de şok oldum açıkçası 😇Ancak bunun çocuk sahibi olmama engel olmadığını söyledi ,eşimde ciddi bir problem olmadığı sürece . İlaç yazdı bana ,numarasını da verdi,7/24 whatsapptan ulaşabileceğimi söyledi .Bir hafta sonrasına eşime de sperm testi yaptırdık . Kardeşim sağlıkçı,ondan öğrendiğim kadarıyla test sonucunu ele alır almaz çok ciddi sorunlarımız olduğunu anladım . Sperm sayısı da hareketlilik de şekil değerleri de olması gerekenin çok çok altındaydı ,internetten biraz araştırma yaptım,doğal yollardan çocuk sahibi olmamız imkansıza yakın görünüyordu .Ertesi gün doktorumuza gittik,bize 3 aylık bir tedavi uygulayacağını söyledi ,bu 3 ayda olmazsa bi 3 ay daha deneyeceğimizi söyledi . 6 ay sonunda hamile kalamazsam doğrudan tüp bebek yapıp aşılama ile zaman kaybetmeyecektik .🌸Bismillah deyip başladık ilaçlara ve denemelere ... 2 ay adet oldum . Son adetim 19 Ocak’tı,sömestr tatiline gittiğimiz gündü,ağlamaktan halat olmuştum. O gün vazgeçtim kendimi hırpalamaktan çünkü 21 ay boyunca hiçbir işe yaramamıştı .Amaaaan dedik,vardır bir hayır ,olursa olur olmazsa da Rabbim sabrını verir inşallah...
Derken günlerden 25 Şubat ... Adetimin üstünden 8 gün geçmişti ve hiç umrumda değildi ,nasılsa hava değişiminden gecikmişti ve gelecekti diye düşünsem de içim içimi yiyordu.Eczaneye gidip test aldık ama dalgasına ,çünkü öncesinde defalarca negatif gördüğüm için hiç ihtimal vermiyordum. Testi yaptım,kenara koydum,ellerimi yıkarken bi bakayım dedim ve çığlık çığlığa eşimi çağırdım ,çift çizgiydi.🐣Hemen hastaneyi aradım,doktorum yarım saat sonrasına müsaitmiş ,hemen randevu alıp gittik,elimizde çubuk testle 😄Odaya girdik ,adama çubuğu gösteriyorum ,hocam bu pozitif dedim. 😀Gel bakalım dedi.4+4 hamilesin dedi 😨😨10 gün sonra gel kalp atışını görelim dedi .🧐
Sersem gibi geldik eve ,çok da mutluyduk tabi.😍🥰
Sonrasında burayı keşfettim . 9 ay boyunca her konudan ,her hikayeden bir ders çıkardım . Miniğim 30.haftada baş aşağı dönmüştü ve hiçbir problemimiz olmamıştı hamd olsun .36.haftadan itibaren nst ye girmeye başladık.Sancı ve açılma yoktu ,38.haftada gittiğimde doktorum ,39+5 a kadar gelmezse gel doğumu başlatalım dedi ,tamam deyip döndük evimize .👧🏻
Miniğim son güne kadar gelmedi ,25 Ekim sabahı hazırlanıp gittik . Annem ,eşim,kız kardeşim ,kayınvalidem...☺️Beni sancı odasına aldılar ,önlük verdiler ,damar yolu açıp vajinadan jel yerleştirdiler . Bol squat ve yürüyüş dediler ,ara ara gelip muayene edeceğiz dediler . 2 cm açılmam varmış Annem de yanımdaydı. Saat 10 dan 13.30 a kadar deli gibi squat yaptım ,yürüdüm . Sonrasında rahimi yumuşatmak için iğne yaptılar . 😊Ebeler ara ara gelip gidiyordu . Saat 15 e doğru açılmam 5 cm olmuştu,doktorum suyumu patlattı ,birkaç saate doğurursun dedi ,hakikaten sancılar artmaya başlamıştı . Sonrasında annemle kız kardeşim nöbet değişimi yaptı ,yanıma kardeşim geldi .😃Gülüyoruz,eğleniyoruz ,sancı gelince ciddileşiyoruz falan.🙄Ebe ,gel bakalım bi nst ye bağlayalım dedi . Bağladı,sancılarım yüksek ve düzenliydi ancak alarm verdi . Koşa koşa geldi ,bir şey söylemeden kağıdı alıp gitti . Başka bir ebe geldi ,o da bağladı nst ye ,cihaz yine alarm verince dedim yandı gülüm keten helva! O da kağıdı alıp koşa koşa gitti . Sonrasında koridorda acil sezaryene lafını duydum . Yazık dedim kimbilir kim ,acilse ne kadar hayatidir derken kapıda doktorum belirdi . Bebek vajene baskı yapıyor,kanala sıkışmış,kalp atışları düşüyor acil sezaryene alıyoruz seni dedi . Üstüme beton dökülmüş gibi kalakaldım . Hemşireler sedye getirdi ,başımı ne tarafa koyayım diyorum sedyeye bile çıkamadım aptal oldum. Bonemi taktılar ,doğumhaneden çıkardılar,annem kapının önündeydi ,eşim anneme yiyecek almak için kantine gitmişti ,beni görünce şaşırdı ,kardeşim durumu anlattı ayaküstü ,ağlayarak girdim ameliyathaneye ,annemin kapıdan bana bakışını ömrüm boyunca unutamayacağım .😓Ameliyathaneye girdim ,hala ağlıyorum ,ağlama bak her şey güzel olacak dediler . Ben böyle hayal etmemiştim ,spinal bari yapın ,bebeğimin çıktığını göreyim dedim . Doktorun kabul ederse yaparız dediler . O sırada doktorum geldi ama kaybedecek 5 dakikamın bile olmadığını ,bebeği acilen alması gerektiğini söyledi . Koşulsuz güveniyordum ,siz nasıl derseniz öyle olsun hocam dedim . Kilomu ve yaşımı sorup maskeyi tuttular yüzüme ,sonrası yok zaten .😄
Bebeğim 10 dk içinde çıkmış ameliyathaneden ,benim çıkmam 1 saati buldu . Ağlayarak uyandım ,bebeğimi sordum . Bilgi veremeyiz ,doktorun konuşacak dediler eyvah dedim kızıma bir şey oldu . Doktorum geldi kızın iyi birazdan odaya gelecek senden sonra dedi .😇🥰
Odaya çıkardılar ,eşimle kardeşim odayı süslemiş. 6 saat sonra yürüttüler ve yemek yedirdiler . İlk kalkışta artistlik yapıp birden kalktım ,siz o hataya düşmeyin ,yavaş kalkın. Gece boyunca koridorda yürüdüm ,tuvalete birkaç kez yalnız gittim.20 saat geçmeden gazımı da çıkardım . 😘Sizlere tavsiyem :
🌸Dependi büyük boy alın . Ben 58 kilo ile hamile kaldım ,70 ile doğuma girdim ,orta boy çok sıkıyor.
🌸Bebeğime 2 takım hastane çıkışı ve 10 tane bez götürdüm ,1 gece için bize yetti .
🌸Eve gelince bol bol komposto için .
🌸İlk 3 gün hiç iyileşemeyeceğim sanıyordum şimdi herkes evine gitti ve ben her işimi kendim yapıyorum .Aklıma gelenler bunlar ,sorunuz olursa cevaplarım.♥️