Busraaaa00 Şöyle, şeker yüklemesinde amaç vücudunuzun şekere karşı verdiği tepkidir. Kanınızda şeker oranı yükseldiği an insülin hormonu devreye girer ve kanınızdaki fazla glikoz, glukagon şeklinde karaciğerinizde depolanır.
İnsülinin yeterli oranda salgılanmaması durumunda, kanda bulunan yüksek şeker yeterince düşmez. Şeker hastalığı bu şekilde gelişir.
Herkes o şekerli içeceği içiyor ama herkesin sonucu yüksek çıkacak diye bir durum bulunmuyor.
Mesela benim açlık şekerim 73, yükleme sonrası şekerim 77 çıkmıştı. Sizin 185. Bu çok yüksek bi’ değer. Doktorunuzun söylediklerinden sakın çıkmayın. Eşiniz bilemez bunu doktorunuz bilir🙏🏻