nazayd
Herkese merhaba,
Bebek sahibi olma surecinin stresli oldugunu kendimden biliyorum. Doktor degiliz ama hamile kaldigim ay ben birkac farkli sey denemistim, belki birilerine yardimci olur diye paylasmak istedim. Tabi ki herkeste ayni uygulamalar ayni sonuc veremez, ancak ben de tecrubelileri okuya okuya ogrendim ne kadar yardimi dokunursa iyi 😊
Oncelikle esimle calismalara 2019’un basinda basladik. Maaleaef ben evliligim boyunca dogum kontrol hapi kullandim iki sene kadar. Genc kizligimda regl ve hormon sikintisi hic yasamadim. Ama baktim 2 ay sonra cocuk olmuyor bir gun ozelde bir doktora gittim pcos’sun dedi ki daha once de jinekolaga gitmistim hic oyle bir sey yoktu 🤷🏻♀️ Herhalde araliksiz hap kullanmak bunyeme zarar verdi ki benim bildigim pcos dogustan oluyor. Neyse calismalara devam ettik, bana o aralar doktor progestan vermisti onu kullaniyorum. Ama hic yumurta aki kivaminda bir sivim gelmiyor yumurtladigimi goremiyorum. Neyse haziran ayinda esimden sperm testi istedim, onda her sey guzel cikti. Kaldik bana 🤦🏻♀️ Doktor degistireyim dedim, yeni doktor bana dedi ki sen pcos degilsin, biraz benziyor ama yuzde yuz degil. Iyi peki dedim. Ama moralim bozuluyor oldu 7 ay. Bazi aylari da is sebebiyle pas gecmistik aceleci davraniyordum ama insan hemen olsun istiyor beni anlarsiniz. Sonra agustos ayinda doktor muhabettinden sikildim. Yeni doktor dedi ki bu aylar da dene Ekim Kasim gibi echomar’a gidip tuplerine bakariz. Kan testlerimde biraz demirim ve d vitaminim eksik cikmisti. Yaptiklarimi anlatiyorum:
1. Ozellikle ingilizce kaynaklarinda d vitamini yetersizligi ve infertilite arasinda iliski olduguyla ilgili cok makale okudum. Maalesef gittigim doktorlardan hicbiri buna vurgu yapmamisti. Az az vitamin oluyordum ama Agustos’ta devit siseyi 1 haftada bitirdim ikincisini de az ictim zehirlenmemek icin abartmayayim dedim.
2. Hayit tohumi aldim, toplamda 4-5 kere icmisimdir maksimum. Bazilarini iste oglen, bazilarini gece yatmadan ictim.
3. Yine ayni donem sogan kuru yaptim, onu da totalde cumadan pazartesiye dort guncuk yaptim. Ama uzun sure sonra ilk defa 15 gun sonra yumurta aki kivaminda sivim geldi ve bence kaliteli sekilde yumurtladim.
4. Regl sonrasi 3 gece de maydanoz kuru yaptim. Ancak sonrasinda iliskiye filan girmedik. Sadece onu yaptigim geceler cok tuvalete gittim bence hamile kalmami engelleyecek bir enfeksiyonum yoktu ama az da olsa iltihabi sokturdu.
Bir zaman sonra baktim ki kulodum su gibi islaniyor. Adetim de bazen 28 gun bazen 33 gun geciktigini de anlamiyorum 🤷🏻♀️ 29. gun olmustu beni seytan durttu evde ovulasyon testi vardi benim hic cift cikmazdi onu bi yaptim baktim cift cizgi. Alla alla adet gunume gelmisim gec mi yumurtluyorum dedim. Sonra esim disaridaydi dedim ki nobetci eczaneden acil gebelik testi al 😁 Oyle bunalmisim ki hayalkirikligindan teste gidip ben bakmadim esim bakti dedi ki valla cift cizgi. Sonra kan testi vs derken bebis simdi yaklasti uc aya. Insallah saglikla devam eder artik her seye o kadar temkinliyim ki sevinemiyorum bile 🙏🏼
Velhasil arkadaslar her seyi kompakt bicimde denedim hangisi etkili olmustur derseniz bence hepsinin katkisi olmustur. Siz de deneyin bence bir sey kaybetmezsiniz.
Allah herkese en dogru zamanda (bizce hep yakin zamandir o oyle isteriz bilirim) en saglikli sekilde bebisleri kucaklara almayi nasip etsin.
Herkese sevgiler :)