Hayatcan öncelikle ultrasondan doktor kendi kontrollerini yapıyor burun kemiği ve ense kalınlığı.daha sonra da kan istiyor çünkü ultrason kesin sonuç deg.kan da da belli bir yüzdelik dilim çıkıyor ne kadar risk altındasınız diye.doktorunuz zaten bilgisini veriyor.kesin yüzde yüzde net bir test değil sadece risk durumunuzun yüzdelik değerini gösteriyor.16.haftada 3 lu tarama var daha sonra o yapılıyor ama onda da kesin bir sonuç çıkmıyor yine riskli grupta olup olmadiginiz teşhis ediliyor.kesin emin olmak için amniyosentez yaptırmak gerekiyor.yuksek risk grubunda çıkıp çok sağlıklı doğan bebeklerde olabiliyormuş,düşük risk grubunda çıkıp hasta bebeklerde olabiliyormuş .doktorunuz detaylı anlatır zaten.elimden geldiğince anlatmaya çalıştım 🤷