sevgilihayyam Herkese merhaba Prematüre doğan oğlum Deniz hergün daha iyiye giderken hastane süreci ve sonrasını sizinle paylaşmak istedim. Ama daha çok beslenme ayağını size anlatmak istiyorum. Tüm hamileliğim sürecinde doğal doğum, doğal ebeveynlik konusunda hazırlık yaptım. Ve bunu yaparken en çok istediğim 2 şey vardı. 1) Normal doğum (doğal sancı ve kesiksiz) 2) İlk gün itibariyle anne sütü İlkini yapamadım maalesef. İstenmeyen nedenler sezeryanla doğum yapmama neden oldu. (2 yıl sonra sezeryan sonrası normal doğum mümkünmüş. Doktorum bu isteğini gerçekleştiririz merak etme dedi) İkincisini ise çok şükür gerçekleştirdim🙏🏻 Peki nasıl? Bebeğim erken gelip küveze alınınca benim 3 gün sütüm gelmedi. Moral bozukluğu, stres, sezeryan vb çok etken vardı tabi. İnstagramdan tanıdığım, öncesinde de eğitimine gittiğim Gülten ebe ile bu süreci aştık. Bana sütümü nasıl sağacağımı önce videolarla anlattı. (Doğum İzmir’de oldu. Gülten ebe İstanbul’da yaşıyordu) 5-10cc de olsa sağ ve bebeğine ver, iyileşmesi için buna ihtiyacı var dedi ve dediklerini harfiyen yaptım. 3. Gün ilk damlalar geldi şükür. Henüz serumla beslendiği için şükür ilk benim sütümü aldı. Beslenme saatlerini ve her öğünde ne kadar verdiklerini öğrendim. O saatlere süt sağıp götürüyordum. En baştan uyardım hastaneyi ‘biberon ve mama istemiyorum’ diye. Korkum sonrasında memeyi reddetmesiydi çünkü. Sütümün az olduğu zamanda bebeğimin kıyafetlerinden parçalar götürdüm. Eldiven, şapka gibi. Onları önce 1 gece koynumda tuttum. Kokumu bebeğime götürsün diye. Sonrada bebeğime takılan kıyafetler bana geldi. Kokladıkça sütüm olsun diye. Öyle de oldu. Elimde pompa süt sağarken bir yandan da kıyafetleri kokladım durdum. 20 gün boyunca her gün daha da artan öğünlere süt yetiştirdim. Tek isteğim sütümün şifa olmasıydı. Oldu da. Oğlum hastaneden çıktı. Çıkar çıkmaz İstanbul’a evimize geldik. Gülten ebe bize yatılı geldi ve oğlumu memeye alıştırmaya başladık. Büyükler ‘sütün gelir merak etme’ derken o sütün nasıl geleceğini hiç anlatmamıştı. Gülten ise emzirmenin tüm aşamasını, dikkat etmem gerekenleri tek tek aktardı. Benim minnak adamım onun sayesinde her gün daha da büyüyor. Çocuk doktorumuzda, bizde durumdan memnunuz. İyi ki onu tanıdık. Anne sütü gerçekten önemli. Bir kere sütüm yetmez korkusu olmasın. Yeter. Siz yeterki isteyin. Mama diyen doktordan uzak durun. Asla emzik vermeyin. Emzik kilo alımını yavaşlatır. Bebeğe doygunluk hissi verir. Aynı şekilde biberon kullanmayın. En sağlıklı beslenme şekli anne sütü. Anne sütünüm mucizesini görmezden gelmeyin. Nasıl daha iyi emzirebilirimin arayışına girin, Temas derneğinden destek alın. Ve hastane seçerken Anne Bebek Dostu olmasına dikkat edin. Ancak bu şekilde sağlıklı destek alabilirsiniz. Sevgiler.
Ultraslan40 sevgilihayyam merhaba, gözünüz Aydın darısı bana olsun inşallah. Kaç haftalık kaç kilo doğdu bebeğiniz ve kaç gün kaldınız küvözde. Bu süreçte ne gibi sıkıntılar yaşadınız? Ve ya da yaşadığınız sıkıntıları kaç günde aştınız anlatır mısınız