-Melek- Merhaba hanımlar 🤗 3 ay önce yaptım doğumumu. Tam 40 haftalık olduğum gün sabah 7 civarında farklı bir hisle uyandım. Suyumun geldiğini hissedip hemen banyoya gittim. Hafif bir ıslaklık vardı. Akıntı mı nişan mı anlayamadım. Sıcak bir duşa girdim. Tam çıkacakken bir anda suyum gelmeye başladı. O kadar yoğun geliyordu ki hemen çıkamadım banyodan. Sonra sakince eşimi uyandırıp suyumun geldiğini söyledim. O anki yüz ifadesini hiç unutmuyorum 😄 Bir anda yataktan fırladı. Doktorumu arayıp durumu bildirdim. Suyumun geldiğini duyunca çok sevindi. Hadi bakalım gel hemen dedi. Hastaneye gittik. Muayene oldum. Yaklaşık 1 santim açılmam olduğu söylendi. Yatışımı yaptık. Suni sancı takıldı ve ilerleyen saatlerde kademeli olarak artırıldı şiddeti. İlk saatler daha rahat karşılayabiliyordum sancılarımı. Yürüyüş yaptım, pilates topunda kalçamla sonsuzluk işareti çizerek açılma hareketleri yaptım. Ara ara odamda nst ye bağladılar. O sırada sancı çekmek biraz daha zorluyor. Sancıları ayakta karşılamak en rahatı. Aradan birkaç saat geçmiş sancılarım iyice sıklaşmıştı. Geldikçe anneme veya eşime sarılıp onlardan güç almaya çalışıyordum. Açıklık muayenem yapıldı ve yaklaşık 2 santim dedi hemşire. Onu duyunca psikolojik olarak yıkıldım tabi. O kadar sancıya nasıl bu kadar az açılma olur diye. İlerleyen saatler benim için gerçekten zor geçti. Rahim ağzı yumuşaması çok geç olduğu için sürekli alttan muayene edip kendileri açmaya çalıştılar. O muayeneler zordu ama sakın korkmayın. Çünkü bu herkeste olan bir durum değil. Benim vücut yapımla alakalı demek ki. Sancılarım iyice sıklaştığı ve muayeneler çok yorduğu için sıcak duşa girmek istedim. O kadar iyi geldi ki anlatamam. Ben sabah 7 gibi geldiğim için akşama her şey bitmiş olur diye düşünüyordum ama öyle olmadı. Gece 2 oldu 3 oldu derken sabah 5 te Doğumhaneye aldılar beni. Normalde doğumhaneye eşlerin girmesi yasaktı ama o saatte benden başka kimse olmadığı için doktorum eşini yanında ister misin diye sordu. İstediğimi söyledim. İyi ki de yanıma gelmiş. O kadar saat sancı çekmem ve artık dayanamayıp ağlamamdan çok etkilenmiş. Ben doğumhaneye girince yere çöküp ağlamış o da. Gelip elimi tutunca ve doktorum “seninle birlikte bebeğin de çok yoruldu annesi” deyince o kadar etkilendim ki sancım geldiği anda tüm gücümü karnımda toplayıp ıkındım. Ve ikinci ıkınmamda bebeğim doğdu çok şükür 😌 Size neredeyse 24 saati bulan Doğum serüvenimden önemli tavsiyeler vermek istiyorum 📍Eğer imkanınız varsa sancı çekerken yanınızda eşiniz olsun. Her sancı geldiğinde ona sarılın. Birlikte karşılayın. Ben ondan o kadar çok güç aldım ki. 📍Sancı çekerken imkanınız varsa sıcak Sudan hiç çıkmayın 😊 Bana çok çok iyi geldi. 📍Hızlı bir şekilde açılmanızın olması için her sancı geldiğinde tuvalette oturur pozisyonda çömelip, elinizle bir yerden yada birinden destek alıp ıkının. Ikınırken bağırmayın, tüm kuvvetinizi karnınızda toplayın. Ben son saat bu hareketi sürekli yaparak hızlandırdım açılmayı. 📍Gelen her sancıda bebeğinize bir adım daha yaklaştığınızı düşünün ve gücünüzü kaybetmeyin. Doktorumun da dediği gibi biz sancı çekerken biz ne kadar yoruluyorsak bebeklerimiz de içeride doğmak için o kadar çabalıyor ve yoruluyorlar. O yüzden sancınız geldiğinde bu fırsatı değerlendirip ıkının ve Doğum yolunu açın 📍Normal doğumdan sakın korkmayın 😊 Zor da olsa o Doğum anı öyle mucizevi ve güzel bir an ki, iyi ki yaşamışım diyorum. Siz de öyle diyeceksiniz emin olun 😌 Anne olmak öyle güzel ki. İster normal doğurun ister sezaryen, ister emzirin ister mama vermek zorunda kalın. Annelik çok kıymetli. Hakkını verenlerden olmayı diliyorum. Ve tüm kalbimle anne olmak isteyenlere dua ediyorum. Rabbim herkese nasip etsin 🤲🏻
Krdlnyldzn7 -Melek- allah analı babalı büyütsün yavrunuzu , Herşeye rağmen güzel bir Doğum olmuş , inşallah darısı bizim başımıza 🙏🏼😇 Tavsiyeler için teşekkürler 🙏🏼
SemraMert -Melek- Alllah analı babalı büyütsün yavrunuzu masallah darısı basına hikaye icin tesekkurler ınsallah bende basarırım
Myisland -Melek- Allah anali babali buyutsun yavrunuzu inşallah darısı bize. Anneliği ıkınma esnasında bile göstermişsiniz. Allah bizleri evlatlarimizin basimdan eksik etmesin. 🤰🤰🤰💖
-Melek- Krdlnyldzn7 Amin çok teşekkür ederim. Size de kolay ve güzel bir Doğum nasip olsun inşallah 🤗