Minti Eveeettt sonunda bende doğurdum kızlar Sata göre 40 ultrasona göre 39dum hiç bir ibare yoktu doğuma dair heralde artık gelmicek diye düşünüyordum ne nişan vardı ne sancı sadece ara ara düzensiz kasılmalar. Ayın 14ü kontrolüm vardı herşeyim hazırdı ve arabadaydı zaten. Doktorum bebeğin plasentası delinmiş artık bugün yatış verelim sana diyince kalbim ağzımdaydı heyecandan ve tamam diyip hemen odama alındım. Saat öğlen 12ydi ebe geldi beni doğumhaneye hazırlıklar için çağırdı. Nstye bağladı sancı çıkıyordu düzensizdi ve hissetmiyordum. Ağrı eşiğin yüksek dedi çatala çık birde açıklığına bakalım dedi ameliyat önlüğü giydirdi ve çatala çıktım kendinizi rahat bırakın kızlar hiç acımıyor rahat bırakınca. Ebe de öyle dedi zaten muaynen rahat oldu rahatsın ve çok iyi bişey bu dedi. 2 cm açıklık vardı suniyi taktı odama gönderdi Saat akşam 6 gibiydi ebe nst için tekrar doğumhaneye çağırdı tabi ben o süre zarfında eşimle hastane koridorunda bir sağa bir sola yürüyordum kızlar ve sadece yürüdüm başka bişe yapmadım. Nstye bağladı beni ebe ve ben hafiften artık sancıları hissediyordum ama yatınca biraz daha fazla hissetmeye başlamıştım ama dayanabiliyordum ebe çok iyisin bu sancılara iyi dayanıyorsun harikasın dedi. Açıklığına bakalım dedi 2 cmdi ve sadece 2.5 cm olmuştu. Ebe suyunu patlatıcam dedi. Hiç ağrı sızı olmuyor kızlar bişey hissetmedim patlattıktan sonra 3 cm oldu açıklık ve tekrar odama gönderdi. Ben artık sancıları daha yoğun hissediyordum sancılar 5 dkda bir vuruyordu hastane koridorunda yürüyerek karşıladım sancıları. Derin derin nefes alıp veriyordum sancı gelince ve yürümeye devam ediyordum. Her sancı geldiğinde bacaklarımdan azar azar sularım geliyordu hemen depend taktım çok daha rahat oldu kızlar. Saat akşam 8 oldu ebe tekrar çağırdı nstye bağladı beni. Ama artık uzanarak sancı çekemiyordum canım çok yanıyordu sedyenin kollarını sıkıyordum ve her nst 1 saat sürüyordu gözüm hep saatteydi bitsin ve kalkıyım diye dua ediyordum. Doktorum geldi nasılsın dedi yatarak çok zor hocam ayağa kalkmam gerek kalkarsam dayanabilirim dedim o da ebeye sök nstden biraz yürüsün kız rahatlasın dedi ve tekrar koridoruma döndüm😄 Ağrıyı artık zirvede hissediyordum sancılar 3 dkda 1e düşmüştü ama eşim hep yanımdaydı her anımda gözümün içine bakıyordu ve cesaret veriyordu sen çok güçlüsün yapabilirsin diyordu bende yapabilirim diyordum inanıyordum kendime. Biraz rahatlarım diye duşa girdim hastanede karnıma belime su tuttum ama hiç rahat edemedim duşta hemen çıktım 😄 Koridorumda daha rahattım ve yine yürüdüm derken ebe tekrar nst için çağırdı ama bu sefer eyvah dedim çünkü dayanamıycaktım uzanarak biliyordum. Gittim doğumhaneye ama bu sefer eşiminde girmesine müsade etti ebe ve bu benim için çok iyi bir haberdi. Çünkü eşimin yanımda olması benim için büyük bir destekti Açıklığıma baktı ebe 5 cm olmuştu ama benim artık mecalim kalmamıştı. Yatarak yapamıyordum ebeye sökün beni dedi sökemem bebeği kontrol etmemiz gerek kalp atışları düşüşe geçti dedi. Her sancı geldiğinde artık kafamı yastığa vurmaya başladım bütün enerjim bitti. Açıklık 10 cm hadi doğumhaneye deseler ıkınmaya mecalim kalmamıştı. Ebe doktorun gelcek birazdan biraz daha sabret dedi. Tamam dedim ve kusmaya başladım. Artık dayanamıyorum derken doktorum geldi. Sezeryana alın beni ben artık dayanamıyorum tek 1 sancı bile gelse artık ölücek gibi hissetmeye başladım kendimi. Doktorum olmaz normal deniycez epidural vuralım sana dedi. Hocam sağlıklı düşünemiyorum siz bilirsiniz ama artık kurtarın beni dedim. Epidural hazırlıkları başladı anestezi uzmanını bekliyordum ama hala nstye bağlıyım ama artık çığlık çığlığayım sesim çıkmaya başladı 😄😄 forsum söndü yani 😄 Artık gelsin doktor diye bağırıyordum biri geldi kimdi bilmiyorum biraz daha sabret bağırma dedi dayanamıyorum çağırın artık gelsin diye bağırdım acımdan. Her sancı bana eziyet derken geldi doktor. Eve sancın gelse de sakın kıpırdama bak bu çok hassas bişey dedi allahım sen sabır ver ben nasıl dayanıcam kıpırdamadan diye düşünüyordum ki doktor hazırlık yaparken benim sancım geldi. Sancımı çektim doktor hazırsan başlıyorum dedi ve o esnada şansıma sancım geçmişti başlayın dedim. 5 dk da halletti doktor ve ben artık bişey hissetmicem sanıyordum doktora ne Zaman etki eder dedim 15 dk sonra demesin mi haydaaa 15 dk katiyen dayanamam ben dedim ama dayanmak zorundaydım. 15 dk sonra gerçekten tamamen geçti ve artık çok rahattım kızlar güldüm eğlendim hiç bişe hissetmedim nstye bağladılar artık istediğiniz kadar yatırın ne isterseniz yaparım dedim😄 Ebe sen iyiysen artık bende iyiyim dedi ve açıklığıma baktı 7 cm olmuştu bu arada saat 12 olmuştu. Plates topu verdi bana bacaklarımı hissetmediğimden eşimden destek alarak plates topunda zıplamamı ve dairesel hareketler yapmamı söyledi ve sürekli öyle yaptım. Saat gece 1 oldu açıklığıma baktı tam açıklık ama Bebek biraz yukarda dedi ama bi deneyelim dedi. Çatala aldı beni nasıl ıkınmam gerektiğini söyledi. Ama ben çok fazla doğum videosu izlediğim için biliyordum. 3 4 kere ıkındım ve harika ıkınıyosun dedi süpersin ama Bebek yukarda biraz daha plateste zıpla dedi. Saat gece 2 hadi birdaha deneyelim dedi tekrar çatala çıktım var gücümle tekrar ıkındım harikasın artık doğum başlasın dedi doktoruma haber verildi doktorum geldi. Epidural olduğu için ben rahatım tabi bişey hissetmiyorum relax takılıyorum çatalda. 😄😄 Ebe doktoruma harika ıkınıyor hocam dedi. Hadi bakalım o zaman başlayalım dedi 4 kere 5 kere ıkındım doktorum bana hissetmemene rağmen hisseden gibi çok iyi ıkınıyorsun aferin dedi ben ıkındıkça ebe karnımdan bastırıyordu ve bebeğim çıktı. Çok halsiz düşmüştüm ama hemen bebeğime baktım nefes alıyor mu diye. Ağlıyordu ve nefes alıyordu 😄 4 dikiş atıldı kızlar. Ayın 15inde kızım dünyaya geldi çok şükür hepinize hayırlı doğumlar diliyorum en kısa zamanda sizlerde meleklerinize kavuşun inş. Sormak istediğiniz bişe olursa cevaplarım 🤗
haticeD08 Minti Sonuna kadar okudum kitap okur gibi kendimi sizin yerinize koyarak okudum hem de. Bebeğiniz sağlıkla gelmiş ne mutlu size darısı bizlere inşallah🙏Ancak fark ettim ki cesaretli olan ben cesaretimi kaybetmeye başlamışım vakit daraldıkça sanırım😔Galiba korkuyorum biraz🤦♀️Epidural baya rahatlatıyor anladığım kadarıyla ama devlet hastanesinde yapıcam ben doğumu verirler mi acaba orada da sizin özel miydi?
Senemunlu Minti nasil ikiniyorsun bizede anlatir misin 😁 yada izledigin link vs varsa atablir msn . Allah anali babali buyutsun insallah 😊
SevdaLinkaaa Minti Ayyy doğurdun mu sen canımmmm😍😍🥰🥰Tebrik ederim maşallah güle güle büyüt yavrunu .Ben hala beklemedeyim ,kendiliğinden gelmezse cuma günü sancı verecek doktorum .🌸
Minti haticeD08 ilk Zaman'lar bende çok cesaretliydim. Sonlara doğru cesaretimi kaybettim.😄 Heyecandan olsa gerek ama yine de yapabilirim diyordum. Nst olayı olmasa belki epiduralsiz doğum yapabilirdim ama nst olayı çok yordu beni. Epidural olayı gerçekten çok rahat hiç bişe hissetmiyorsunuz epidural vurulcağımı bilseydim kesinlikle boşuna sancı çekip kendimi yormazdım. Ben özelde doğum yaptım devlette vurucaklarını isteğe bağlı olarak pek zannetmiyorum ama yine de bir danışın yanlış yönlendirmek istemem. Birde epidural vurulduğunda ıkınma hissini kaybediyorsunuz o yüzden nasıl ıkınıcağımızı iyi bilmeniz gerek. Zor birşey değil gerçi ben de tecrübeli değilim ilk gebeliğimdi. Allah sağ salim kucağınıza almayı nasip etsin 😊
Krdlnyldzn7 haticeD08 Allahım dağ sağlim bağışlamış darısı başımıza olsun ☺️ Benim merak ettiğim nişan gelmeden de açılma oluyor mu Ben hep nişan geldikten sonra açılma başlıyor diye biliyordum 🤔
Elifeminask Minti Minti hangi srhir ve hangi hastahane acaba haticeD08 hayrli ugurlu olsun Allah anali babali buyutsun
Minti emine45 cm olarak bir kuralı var mı bilmiyorum benim 3 cm açıklık varken doktorum dayanamıycak gibiysen epidural yapalım dedi. Kabul etmedim 5 cme geldiğimde dayanamadım istedim ve yapıldı
Minti Senemunlu youtubedan izliyordum yabancı uyruklu doğum videoları var ordan bulabilirsiniz. Doğumhanede nasıl yapıcağınızı anlatıyorlar zaten ama ben yine de söyliyim ön kısımdan ıkınmak boş yere çaba demek arka kısımdan kakanı yapar gibi çok ciddi bir şekilde nefes kaçırmadan ıkınman gerekiyor çok derin nefes alarak
Fatmaykul Senemunlu youtube da dr banu çiftçinin ıkınma ile ilgili çok güzel bir videosu var uygulamalı. Tavsiye ederim Canım.
haticeD08 Minti Ordu’da hastanede sormuştum onlar pek tercih etmediklerini söylemişlerdi. Şimdi Hopa’dayım kendi doktorum yok bu hafta bir sonraki hafta bebiş doğmamış olursa danışıcam inşallah ya da ebelere sorarım. Teşekkür ederim siz de sağlıkla büyütün yavrunuzu inşallah. Ikınma ile ilgili bir kaç video izledim ben de gebe okulunda da anlatılmıştı inşallah yapabilirim😊
Sevilay_dvc Minti ya ben her yerde epidural die okuyorum ama col aşırı tehlikeli bi ufak kayma felce bel fitigina kalici hasara sebeb oluyo.? Cok korkutucu o yüzden siz nasi guvendiniz?
Minti haticeD08 youtube de Banu çifçi var ben onun dediği yöntemle ıkındım sonuç başarılı 👍🏻 hissetmediğim halde 😄
Pinar-33 Hayırlı uğurlu olsun Allah anali babali büyütsün aynı gün doğum yapmışız bende dr banu çiftçinin videolarını izlemistim
Myisland Minti güzel bi dogum olmuş canım. Hayırlı evlat olsun Allah analı babalı büyütsün insallah. Bebek kilosu neydi acaba ?
Myisland Minti güzel bi dogum olmuş canım. Hayırlı evlat olsun Allah analı babalı büyütsün insallah. Bebek kilosu neydi acaba ?