frigyalikibele Merhaba arkadaşlar Nihayet ben de doğum hikayemi paylaşacağım. 14 Ekim'de dünyaya gelen sevgili oğlum Kemal'in hikayesi. Ama çnce en baştan alayım. Biz 2 yıldır deniyorduk.Sonunda tüp bebek denemeye karar verdim ben.Eşim hala umutluydu aslında ama ben değildim. Doktora gittim bilgileri verdim. Ve o ay hamile kaldım. İnanamadık 3 kez test yaptık hatta. Hamdolsun kendiliğinden sağlıklı bir şekilde oldu. Ancak 5.haftada kesede kanama oldu. 2 gün hastanede yattım. O arada doktor arayışına girdim ve çok şükür tavsiye üzerine bir doktor buldum. Pozitif, sakin, duyarlı, güleryüzlü, açıklayıcı bir doktor buldum. Hamilelikte doktorun önemini bir kez daha iyi anladım. Harika bir süreç geçirdik doktum sayesinde. Maalesef böyle doktor bulmak da kolay değil. 5.ayda ayrıntılı ultrasona girdim perinatoloji uzamnı ile. ventrikül diyorlardı sanırım beyinde fazla sıvı birikimi varmış. Profesör biraz korkuttu açıkçası. Amniyosentez yaptırın dedi. Kendi doktoruma da sordum. İsterseniz yaptırın ,soru işareti kalmasın ama tatilinize de gidin dedi. Biz tatilimiiz yapıp geldik. Sonrasında zor bir karar ile amniyosentez yaptırdık. Sonucu çok şükür iyi çıktı genetik testinin. 6.ayda ise sağ tarafımda bir ağrı ile uyandım. Apandisitmiş, ameliyat oldum genel anestezi ile.ÇOk şükür bebeğe hiç bir şey olmadı. Bunu da atlattık :) 5.aydan itibaren işten ayrıldığım için son aylarımı evde rahat geçirdim. Doktor iyi bakıyorsun oğluna gayet sağlıklı dedi. BU arada beyin sıvısı da düştü normal seyrine. 8.ayda zorlanmaya başladım iyice. Mide yanması, nefes darlığı,ayak şişmesi, çabuk yorulma, çok sık tuvalete çıkma, uykusuzluk, karnımda taş gibi ağırlık, yerden birşey alamama, yatarken oturup kalkarken zorlanma gibi çoğumuzun yaşadığı sıkıntıları yaşadım. Ama cidden çok zorladı bunlar beni. 25 Ekim için sezaryen tarihi verdi doktor. 11 gün vardı nasıl geçecek diye karar kara düşünüyordum. 14 ekim sabahaı da kalktım kahvaltı yaptım 10 buçukta. Sonra ilk kez kasılma başladı. Doktorum 3dk olursa hemen gel demişti. Oturdum dakikalara baktım gerçekten 3dk içinde kasılma oluyor. Hemen eşime haber verdim. Takşsye atladım hastaneye gittim. Doktorum ultrasonda baktı ''bebek kanala girmiş ''dedi. O arada arkadaşımı çağırmıştım bir tek o vardı. Yukarı çıktık. Nts baktılar açıklık baktılar 4cm olmuş. Sezeryana hazırladılar. Ben bebeğin eşyalarını hazırlamıştım ama daha kendiminkileri koymamıştım.Annem ve eşim eve gidip eşyalarımı hazırladılar. Onlar benden daha panik :) Onlar geldi ben sezeryana girdim. Genel anestezi istemiştim ama yemek yediğim için spinal yaptılar. Migren atağı tutar sandım ama birşey olmadı çok şükür. İyi ki de öyle olmuş bebeğimi gördüm böylelikle. UYuşturduktan sonra doktor '' şimdi bir baskı hissedeceksin ''dedi meğer o esnada bebeği çıkarıyormuş, başımdaki hemşire sağına bak dedi. Kafamı çevirdim bebeğimi gördüm başladım ağlamaya. Doktor dikiş atarken ağladım sürekli. Biraz bulantım oldu , hemşireye söyledim. Seruma bişey kattılar geçti hemen. Yaklaşık 40 dk sürdü. Sonrasında yoğun bakımda kaldım yarım saat daha. Çok titredim soğuk zannettim ama stresten titreme gelmiş meğer. O arada bebeğ eşime göstermişler. KUcağına vermişler. Sonrasında yeni doğana alınmış. Bne odaya geldim. İlk gece zor geçti tabi. Hemşirelere yalvar yakar ağrı kesici iğneler vurdurdum. Ağrı eşiğim çok düşük çünkü. Akşamına yürümeye başladım zar zor. Biraz çorba içebildim. Bebiş yanımda ama mama verdiler tabi . Ertesi gün topuk kanını aldırdık. Akşama doğru eve geldil. İlk günler sütüm çok az geldi. Hatta 2 gündür hiç emziremedim bebek de almadı. Mama verdik. Bugün kontrole gittik. Emzirme hemşireleri ile pratik yaptım tekrar. Çünkü sarılık başlangıcı vardı. Emzirememek ve sarılık beni çok gerdi bugün hastanede çok ağladım. Sonrasında hem hastanede hem de evde 1 saat emzirdim normale döndüm. 14 ekimde araba alacaktım beğenmiştik. o gün oğluşum geldi 2 gün geciktirdik. Bebek nasibiyle geliyor diye boşuna demiyorlar. 37 yaşında anne oldum. Annelik ve bebk bakımı ile ilgili 10 tane kitap okudum :) annem diyor ki hadi bakalım okuduklarını uygulama zamanı.İnşallah bilinçli bir anne olurum.Oğlum da uyumlu,karakterli,sağlıklı, vatana millete hayırlı bir evlat olur. Arkadaşlarım hep anneliğin nasıl olduğunu anlatırlardı. Yaşamadan bilinmiyormuş. Şİmdi saatlerce izliyorum, sabırsız kişiliğim sabretmeyi öğrendi. Nasıl güzel bir bebek anlatamam :) Sorularınız varsa alabilirim :) Rabbim isteyen herkese nasip etsin. İnşallah sağlıklı günlerde kucağınıza alıp büyütün bebişlerinizi. Eskişehir'den sevgiler...
Dudus frigyalikibele hayırlı olsun sağlıkla büyüsün bebişiniz sezeryan nedeni neydi tüp bebek olduğu için mi isteğe bağlı mı
frigyalikibele Dudus tüp bebek değil. normal oldu. sezeryan nednei 1. si benim ağrı eşiğimin çok düşük olması. 2.si de apandisit ameliyat sonrası ıkınmak yasak