Busy92 Kızlar selam ben 27. Haftamdayım doktorum şeker yüklemesi testimi yapmamı istedi ama benim pek içim istemedi yani tabi ki doktorlardan iyi bilemeyiz ama bana başka alternatif sundu 1 kez aç ,4 kez yemekten 2 saat sonra tok şekilde şeker ölçümü istedi 130 u geçmezse şeker yüklemesi yapmamıza gerek yok dedi sizin doktorlarınız ne diyor bu süreçte?
Seda_123 Busy92 Benim doktorum istemedi gerek yok sağlık ocağında açlık tokluk şekerine baktır sadece dedi
Serpilsaltikalp Busy92 zararlı değil. Zararlı diyenlerde zaten bu branşla alakası olmayan insanlar. İlk gebeliğimde yaptırdım. 2. De doktorum 25. Haftada çağırmıştı. O hafta da şehir dışına çıktık. Kardeşim evlendi dügünü derken ben 26+4 de gittim doktoruma. Bende 28 e kadar yapılıyor 1 hafta geç gitsem sorun olmaz diye düşünmüştüm. Ama doktorum geç kaldığımı söyledi. 28 e kadar yapılabiliyor evet ama 25 de yapsaydım 50 mg şeker yükleyecektik şimdi yaparsak 100 mg şeker yüklemem gerekecek bu kadar yüksek şekeri ben senin için gereksiz görüyorum. Bebeğin kilosu iyi şekerden şüphelenmiyorum açlık tokluk şekerine bakmamız yeterli dedi. Dediği gibi yaptık. Açlık tokluk şekerime bakıldı. Normal dedi doktorum. Bence bu tarz konulara biraz doktor karar vermeli diye düşünüyorum.
Leyla9292 Busy92 bu soru çok soruluyor sürekli ama çoğu doktorda yapmak gerek diyor hayatında kim ben hiç tatlı yemiyorum diyebilir ki iki dilim baklava ile eşit yapacağınız şeker yüklemesi.ben ilk gebelikte yaptım çıkmadı.ikinci gebelikte gerek yok yapmayalım dedim çünkü ailem de eşim in ailesinde şeker yok tatlı ile aram hiç yok kilolu bi yapım yok doktor yapalım dedi yaptım ve tabi artık çok geçti devlete gittiğim doktorda hiç fark etmemiş meğer şeker üç haftadır nerdeyse bir aydır bebeğim in karın çevresini vurmuştu özelde ki doktor fark etti acil sezeryan oldum çoğu kişi inanma dese de özelde ki doktor haklı çıktı bebeğim doğduğu zaman kocaman bir göbeği vardı bi kilodan fazla vardı göbeği. Şuan 5 yaşında düzeliyor büyüdükçe ama yapı olarak bozuk duruyor oda düzelmez dediler..şimdiki gebeliğimde çok korktum tekrar çıkar diye çok şükür çıkmadı.
ceylanonur bende yaptırmadım çok zararlı diyor çoğu uzman yurtdışında zaten yapılmıyor çoğu ülkede en azından
CansuDRY ceylanonur Yurt dışında mı yaşıyorsunuz yoksa sağdan soldan duyduğunuza göre mi yorum yapıyorsunuz? Yanlış anlaşılmasın, sadece meraktan soruyorum.
Asli1716 Hamilelikte diyabet testi tartışmaları ve Endokrinoloji Derneği'nin Prof. Canan Karatay hakkında suç duyurusunda bulunmasının ardından Sağlık Bakanlığı'ndan da bir açıklama geldi. Bakanlık, gebelikte şeker tarama testinin zararlı olduğuna dair iddianın bilimsel geçerliliği olmadığını açıkladı. Bakanlık zararlı değil diyo
Humi Asli1716 malesef bakanliklarin boyle aciklamalari hep oluyor cunku ioac sektoru biterse sistem tepetaklak olur. Bencede olcum yaptirip eger yuksek degilse sonucu yukleme yapilmasi gerekiyor
Demi Arkadaşlar ben bugün yaptırdım. Araştırdım da. bir dilim pastada 50-75 gr glikoz var. Ben hiç tatlı bile yemiyorum diyorsanız yaptırmayın.
aslimutlu1 Busy92 tabi mecburen 🤔 anne tarafımda var herkeste . Eger olmasaydı bende aclık tokluga baktırırdım .
Asli1716 Humi zararlı olsa bu kadar insana neden yapsınlar baklava yiyorum ben aynı şekeri ordanda alıyorum
Humi Asli1716 klasik doktor uydurmasi baklava seleriyle ictigon glukoz surubu aynimi allah askina biraz arastirin doktor ne derse kosmayin pesinden
ceylanonur CansuDRY yurt dışında da yaşadım ayrıca bir çok doğum vs de katıldım yoo estağfurullah neden yanlış anlayayım ama gerçekten tehlikeli buluyorlar
Asli1716 Humi yaptırmadın şekerin var bilmiyosun sonuçlarını araştır dahamı iyi bu kadar doktor birleşmiş hamileleri zehirlemeye çalışıyo zaten işleri güçleri yok 5 liralık gazozu satan firma para kazansın diye hastalarını zehirliyolar
Busy92 Leyla9292 ah canım ya işte bilemiyorum bende aslında açlık tokluk ölçtürdüm bakalım yarın gidicem inşallah sorun olmaz
duyguyilmaz Takip ettigim tum uzmanlar seker yuklemesini oneriyor. Bence riske atilacak bir konu degil. Ayrica verilen seker miktari da cok yuksek degil neyinden cekiniyosunuz ki?
Humi Asli1716 tabiki arastiriyorum sonucunu keske sizde arastirana kadar etkilerini arastirip neler yapmaniz gerektigini bilseniz. Hep bi doktor dedi diye pesinden kosuyorsunuz. Artik bircok doktor onermiyor sadece canan karatay degil. Ben pilates egitmeniyim hamile pilatesi yaptiriyorum haftada 3-4 hamileyle muhatap oluyorum caddebostandayim gelen kisilerin doktorlari suyuna bebegin gelisimine ve yaptirdiklari basit bi kan sekeriyle ihtimale bakiyor ve yaptirmiyorlar. Ama sizin kendi seciminiz ben kendi yorumumu yaptim benimle kavga eder gibi tartismaniza gerek yok. Herkes birbirine fikir veriyor sana aykiri gelen yorumu kaldiramicaksan bakma cik formdan
GamzeTopcu Busy92 ben yükleme yaptırdım ve sonuç olarak gebelik şekeri çıktı ve diyete başladım hemen , bence kesinle yapılmalı, bilmekte ve ona göre davranmakta fayda var, bebeği yüksek şeker çok etkiliyo çünkü
ceylanonur Asli1716 londra winbeldon da yapılmıyor mesela yaşadığım bir yeri söyleyeyim size amerikada da yapılmıyor bir çok eyaletinde