BilgeeAnne Selamünaleyküm Bende doğum hikayemi yazmak istedimm😊 Uzuun bir aradan sonra tekrsr o günlere gittim.. Miniğimi zor zamanlardan geçerken Rabbim bizee hediye olarak gönderdi.. Elhamdülillah.. Tedirginlik elbette yaşadık bilinçsizdik hazırlıksızdık.. Amaa 9 aylık süreç kendinizi hazırlamanız için yetiyor.. Ben biraz geç öğrendim imthandan geçiyoruz strestendir diye aldırış etmemiştim adet günümün geciktiğini 😯 8+5 günlükken cuma vaktinden sonra saat 14.00 gibi eşimin ısrarı ile test yaptım çift çizgiyi görünce ilk söylediğimiz söz sübhanallah oldu sevinçten ağlamaya başladık ☺️☺️ başta hele ki ilk çocuğunuzsa zaten tüm araştırmaları ilk haftadan doğum çantasına ne konulacağına kadar yapıyorsunuz 😂 tabi sonra yavaş yavaş bünyeniz etkileniyor vucüdunuzdaki değişmeleri hissetmeye başlayınca (bulantı, halsizlik, tiksinme, kilo alımı vs) daha çok benimsiyosunuz evet gerçekten bişeyler var 😃 ha bidee ilk kalp atışı unutamadığınız tek ses doğana kadar kulaklarınızds çınlıyor 😍 Bide tavsiye verecdğim şey bol bol konuşun bebeğinizle herşey anlatın o hissedecektir sizi ve bol bol Kuranı Kerim okuyun ya da dinletin🌸 Ve ilk işiniz doktor tercihiniz olsun araştırın ilk 4 aya kadar iyice içinize sinsin farklı doktorlarda deneyin.. Benim tercihim sadece bayan olduğu için 6 tane bayan doktora göründüm onların sohbetlerinden hastaya davranışlarından doğumda yanımda olsalar ne hissederime kadar herşeyi düşündüm.. Çok severek doktorumu tercih ettim amaa bazı şeyler nasip oluyormuş.. 33 haftalıkken erken gelmek istedi ufaklık fakat çok erkendi onu iğnelerle beklemeye aldık fakat bu sefer dee bence küstü gelmek istemedi😃 40 haftayı doldurunca malesef doktorum izne ayrıldı 🤨 normal doğum istediğim için hala bekliyorduk. Tabi benim moralim daha çok bozuldu doktorum izinde iken kime güvenecektim bukadar kısa süre içinde. Kendi doktorumun tavsiyesi ile yeni dünyalar tatlısı kendisi de yeni anne olmuş bir doktor ile tanıştım her şeyde vardır hayır dedik😉 Bir yandan evdee ki curcunayı görün siz, eşimin ve benim ailem herkes doğumu bekliyor sancılanıp hastaneye gitmeyi.. Bu daha çok stres yapıyor insan tabiki tüm gözler üzerinizde sancın var mı soruları 😓 siz siz olun sakın haa uzak şehirlerde dahi olsa sadece kocanız olsun belki tecrübeli diye sade anneniz de olabilir. Sancılar 2 dk sürmüyor ya en az 6 7 saat sancı çekiliyor gelirler o zamana kimse kırılmasın diye düşünmeyin 😑 Bsnim en büyük hatam o idi😔 Neysee artık 42 ye doğru giderken hergün nst için hastsneye gidiyorduk. 41+4 de kontrol için gittiğimizde doktorum ultrasyonda bakarken sesi değişti.. Merve hazır msn dedi ne oldu dedim. Acil sezeryana alıyorum seni dedi. Suyumuz tamemeen bitmiş plesanta ileri derecede yaşlanmış bebeğin beslenemiyor bir gün dahs beklersem kakasını yiyecek dedi😯 Eşime baktım elimi tuttu onun o güven dolu bakışları sen yapabilirsin diyordu.. Ve tamam ne zaman dedim. En son ne zaman yemek yediğimi sordu 12.00 den beri bişey yememiştim.16.00 da yatışım yapıldı.. Bizimmm evdekileri aradık telaşlandılar hepsi yanımıza geldiler. Dualar okuyorlar gözler dolu moral veriyorlar bilmiyorum ama ben çok rahattım önce Rabbime sonra doktoruma güvendim 😇 Eşim bian olsun ameliyata girene kadar elimi bırakmadı.. Ve.. Tamm 26.08.2019 17.00 da Emanetim, Göz Aydınlığım dünyaya geldi 😍😍 İlk gördüğümde söylediğim şey çok ufak ben tosun bekliyordum demişim😃 Kokusu dünyalar güzeli yok böyle bi şey ya 😍 doktorum ameliyata devam ederken 3 4 dk oğlum koynumda yattı. Mutlaka isteyin doktorunuzdan kokusunu alın kokunuzu alsın. O bağlanmayı yaşayın anne karnından çıktığı an.. Sonra oğlumu giydirmek için odamıza götürdüler annem ile ebe giydirip benim ameliyattan çıkmamı beklemişler.🍀 Kendime kızdığım 2. Durum ise 😣 çok çok oda süslenmesi istemiyorum ama o helyumlu balonlardan olabilir demiştim kapının önüne 😑Ah ahh ben sezeryanda iken gidecek başka biri yokmuş gibi kocam balon almaya gitmiş. Hem ona hem kendime kızdım hem neden sen gidiyorsun hem de ne gerek vardı istemeye😩 Çünkü ameliyat kapısından çıkıyorum karşımda herkes var bi kocam yok nerde dedim gelir şimdi dediler meğerse balon almaya gitmiş 😑 bırakalım ya şu işleri inanın çok gereksiz.... Neyse tabi odama geldimm oğlum Emir Zahid'imi kucağıma aldım hem ağladım hem kokladım.. İlk emzirmek çok farklı bi duygu acısa da süt gelmese de dayanın vazgeçmeyin🤗 Hastanede ilk gece eşim ve annem yanımda kaldı ama hiç uyumadım oğlumu izledim kokladım kucağımdan ayırmadım🙃 Epidural oldum belden aşağı uyuştu iğne vurulurken hiç hissetmedim sinek ısırığı giibi. Herkes diyorki sezeyandan sonrası zor evet ama o kadar da zor değil ya bebeğin için ayağa kalkman gerekli olunca inanın hiç zor değilmiş. Ben biraz gözümde zorluğunu fazla büyütmüştüm birkaç doğum hikayesini okuyunca🌼 ilk başta sakin olmak lazım ameliyattan çıkınca 2 saat ayaklarını hissetmiyorsun zaten... 3. Saatte ise kıyafetlerimi giydirdiler annem ve ebe yardım ederek.. İlk 3 adımı orda attım. Dikiş acısı evet a var ama çok ta abartılacak kadar değil.. Tabi narkozun etkisi geçince vücüt ağrıları başlıyor ameliyattan çıkmışsın buz gibi ortsm karnına bastırmışlar bebek çıkması için, dikişin var ee bişeyler hissediyor tsbi insan ama ağrı kesici istedim hemsireden hemen yapıyor.. Tabi ağrıdan ağladığım zamanda oldu ama o kıyafetimi giydirene kadar ki süreçte olduu.. Bol su içtim hatırlıyorum belki o gün 10 lt su içmişimdiir.. Tabi içince wc gidiyorsun gitmek için yataktan kalkmak ve yürümek lazım😃en zor yataktan tek başına ilk 1 hafta kalkamamak yardım şart oluyor dikişlerden dolayı.. Yürürken ilk bir yerlere tutunuyorsun ama sonra kendini yürüdükçe daha rahatlamış hissediyor insan.. İlk gece sürekli yürümüş ve oğlumu emzirmiştim ☺️☺️ ertesi gün elhamdülillah tüm değerlerimiz normaldi çıkmamız için bir neden yok diye düşünüyorken doktorum bebeğin doğduktsn sonra 2 kez çiş yapması gerektiğini ondan doyup doymadığını anlıyormuş Vee benim alltan gaz çıkarmam lazımmış ameliyattan sonra bağırsaklarım düzene girmiş mi diyee 😩 amaa yok ne oğlum çiş yaptı be brn gax çıkardım bekliyoruz hastanede ama ne gelen ne giden😳 artık oğlum akşama doğru yaptı da çok şükür bende lavman kullandım ved çıktık hastaneden🤫🤭 elhamdülillah evdee herşey çok daha farklı oluyor maroton yeni başlıyor 😂 şimdi 52 günlüğüz yanımda uyuyor hem onu izliyorum hemde sizinle yaşadıklarımı paylaşmak istedim.. 9 ay boyunca doğum hikayeleri okudum burda çok şey öğremdim ama herkesin yaşamı yaşadıkları farklı oluyor 😊🍀 Rabbim isteyen herkesi hayırlısı ile evlad sahibi yapsın o mutluluğu tattırsın.. Tüm hamileleri de sağlıkla bir avazda kurtasın inşallah 💐
Ayse_Gul BilgeeAnne Allahım sağlıkla büyütmeyi nasip etsin inşallah o kadar güzel yazmışsın ki bende büyük ihtimalle sezeryan olucam haliyle korkularım var benimde 🤗
BilgeeAnne Ayse_Gul amin canım inşallah.. Hiç korkmaa inan yavrunun kucağına alınca unutuyorsun ağrıları hele eve gelince daha rahat ediyorsun tek şart sürekli evde yürümen ve su içmen lazım 😊