ZAsk ben grip aşısı oluyorum onda bebek yokken bile insan hafif sarsılıyor bunun olması gayet normal. Yine aynı şekilde gebelikte de oldum bi kaç gün bebek az hareket etti ama zaten bende sersem gibiydim böyle olabileceği konusunda da önden uyarılmıştım.
Genel bakınca sanırsınız ki aşılar gerçekten fayda için değil zarar için yapılıyor. Öyle bir yaklaşım var insanlarda. Ya da Amerika’nın Çin in oyunu diye bakılıyor ki Amerika’da da aynı içerik aynı aşılar yapılıyor. Kimse evladına kötü bişe olsun istemez birine bişe oldu diye %100 aşıdan olduğu ispatlanmadıkça aşıya da suç atılmaz. Yapanların aklı karıştırılmaz. Bir doktor bunu öne sürmüşse ispatı ile de mükelleftir. Aşıdan olmuş olabilir diye kesip atamaz. Zaten öyle bir durum olsa sağlık sisteminde bir çok ülkeden önde gidiyor Türkiye emin olun yasaklanır.
Mesela iki kardeşiz aynı aşılar aynı Doğum şekli ama diğer kardeşim benden çok daha sağlıklı, bende bir sürü sağlık sorunu var. Burda tutup aşıya bağlamak ne kadar doğru bilmiyorum.
İlaç prospektüsü okumak ne yazık ki insanı deliye döndürür ki Eminim hayatımız boyunca aşı yaptırmasak da o yan etkilerin her biri olacak diye yşarsak zaten elden gideriz. Çünkü mecbur ilaç içeceğiz.
Ayrıca size Kızılmasından tedirginsiniz ama bende sizin iyi niyetinizden şüphe ettim. Bayan zaten sıkıntılı sormuş aşı yaptırdım hareket azaldı diye tedirgin.ona gelip kötü örnek yazmak aşıdan ziyade stresle bir sürü sıkıntıya sebep olur.
Umarım çocuğunuz sağlıklı büyür bundan sonra hiç bir sıkıntısı olmaz. Keza aşı yaptırmadığı için de çok şey yaşamış insan var ama ben onları örnek olarak vermeyim sizi üzmemek için.
YusufMirzaAnnesi