Zeyneppefe
Bunun bir tercih olması son derece üzücü ve yanlış bir yaklaşımdır.
Sezeryan ameliyatı doğumun gerçekleşmesinin riskli görüldüğü durumlarda doktorunuz tarafından önerilebilecek harika bir müdahaledir.
Doğum doğal yöntemi ile vajinal doğum şeklinde gerçekleşir. Hem anne hem bebek gelişimi için son derece önemli rolü vardır. Gerçekten araştırıp konu ile ilgili bilgi edinildiğinde doğum şeklinin bir tercih olamayacağını da göreceksinizdir.
Çok kısaca neden vajinal doğum dersek?
Vajinal doğumda bebek kanaldan geçerken anne vajinasının alt kısmında bulunan sıvıyı yutarak çıkar. Bu sıvı probiyotikler bakımından çok fazla zengindir ve bebeğin ilk aşısı olarak kabul edilir. Bebeğin bağışıklık sistemini güçlendirir. Sezeryan doğumları sonrasında doğan bebeklerde bu sıvının alınamaması sebebiyle alerjik yatkınlıklar ve sık hastalık durumları yaşlanabiliyor.
Anne kasılmaları (sancılar) başladığında bebeğimiz de bu kasılmaları bizimle beraber hisseder. Bu anne bebek bağının daha da artmasına sebep olacaktır. Kasılmalar devamında bebek kanala girebilmek ve ilerleyebilmek için başını doğru zamanlarda sağa sola hareket ettirmek zorundadır. Bu da bebeğin daha dünyaya gelirken edindiği ilk görevi ve çözüm sürecidir. Bu süreci yaşayabilen bebeklerde bilinç altı gelişimi olumlu etkilenmektedir.
Vajinal doğum mucizesi doğadaki tüm memeli dişilere verilmiş olan mucizevi bir yetenektir. Bizler maalesef bu yeteneğimizi korkularla besleyerek müdahaleye çevirebiliyoruz. Ki bence bu yaratılışımıza ve doğamıza karşı yaptığımız büyük bir haksızlık.
Doğru eğitimler ve doğru hamilelik süreçleri ile epizyotomisiz (kesisiz), kolay doğumlar yapılabilmektedir. Yeterki doğru şekilde hazırlanabilelim.