Scherbatsky Merhaba anneler. Başlıktan da göründüğü gibi hamileliktesafra kesesi ameliyatı olan var mı? Bebek için riskli mi? 2 gündür inanılmaz ağrılarım var. Ağrıkesiciler bile bi yere kadar etki ede bildi. Doktorum böyle devam ederse ameliyata girmelisin diyor. Ben de bu seçeneği istemiyorum açıkcası. Doğuma da 4 ay kaldı. 4 ay ameliyatsız dayanmak mümkün mü? Böyle bir sorunu olan başka anne var mı? Yardımcı olsanız çok mutlu olurum. Ameliyatla ilgili hiç güzel şeyler okumadım, korkuyorum açıkcası 🤦🏻♀️
Guldenece_2525 Scherbatsky benim arkadaşımında hamileyken safra kesesinde taş vardı ve ağrı yapıyordu..sezeryan oldu bebeğini, o esnada safra kesemide alın demiş fakat dr olmaz demiş , birkaç ay sonra tekrar ameliyat olup aldırdı safra kesesini..
Caglaak Scherbatsky ben şu an 33+2yim 6 ayı gectim diye ameliyat yapılmıyor artık sadece sezaryan olursam ameliyat olur diyor oda pıhtı attırabiliyormus o yüzden doğumdan sonra dayanabildigim kadar dayanacam doktorunla konus yapma imkanım varsa şu an ertelememelisin
Havva1212 Scherbatsky canım bnde 22. Haftada öğrendim ama benim aman amam sancim olmadı milimetrik 1-2 taş var enfeksiyon oldu bir kere iğne oldum canim yandı ama geçti . Suan 32 oldum taşlar hala duruyor önemli olan safra yollarına tikamamasi taşların. Doktorum ameliyat önermiyor. Doğumdan sonra nasipse olcam. Sırt ağrım oluyor özellikle sağ tarafda ama dayanıyorum kızımı sağlıkla alayım sonra ameliyat olcak. Kızartma yeme çikolata yeme yumurta olan hic birşey yeme bulgur ve mercimek çok geçmiş olsun
Pcoslubiranne Scherbatsky gecmis olsun ben 28.haftafa 5 gun tedavi gordum hastanede büyuyüp iltihaplanmisti safra kesem iltihap gecmeseydi bebegi alacaklardi benden.Hem de ameliyat olacaktim.Safra kesesi ameliyati ilk 3 ay yapiliyor sonraki aylarda da yapan doktorlar var ama riskleri cok.Tam olarak ne durumdasiniz.Önce antibiyotik tedavisine baslamaniz lazim ve en onemlisi yediklerinize dikkat edeceksiniz ben doguma kadar çorba yedim.Yagli yiyecekler abur cubur gazli icecekler ve cikolata kesinlikle yasak ve agriyi tetikliyor.
Arymy Doktorlara danışmalısınız. Benim kardeşimin son ayda ortaya çıkmıştı o zaman ameliyat olmadı. Doğumdan yaklaşık bi ay sonra yine hastanelik olduğu bebeği emzirdiği için biraz süt biriktireyim vs. Diye erteledi ama bi dahaki hastanelik okduğunda durumu daha kötü oldu karaciğeri zarar gördü pankreasında kitle oluştu artık kan değerleri ve pankreasının izin vermesine kaldı ameliyat kararı dr bi daha atak geçirirse ölümcül dedi. Çok şükür sonunda ameliyatı oldu safra kesesi alındı ama muhtemelen pankreas ameliyatı da olacak şuan hala kan değerleri normale gelmedi. Yani o sorunun çözümünü doktorlara güvenerek yapmak lazım.
Scherbatsky Arymy kardeşinizr çok geçmiş olsun. Ben şuan 5 ci ayımdayım. Son 3 aya geçmeden amaliyat ol diyorlar. Ama bebeğe zarar gelir diye korkuyorum. Ağrılarım dayanılmaz. Kardeşinizde de ağrı var mıydı?
Arymy Evet çok ağrısı oluyordu bazen iyi hissediyodu o yüzden gitmedi ihmal etti ama sonra ölümcül boyuta geçti. Sonunda kendisi de oğlu da madur oldu çok zorlandı. Ameliyat olman gerekiyorsa ve dr şuan bebeğe zararı olmaz ya da daha az olur diyorsa biran önce ol bence.
Scherbatsky Caglaak benim tanıdığım da sizin gibi doğumdan 3 ay sonra oldu ameliyat. Emziren kadınlar doğumdan hemen sonra olamıyormuş bildiğim kadar.
Kupra Benmde var safra kesemde tas. 35. Haftamda acillik oldum orda ogrendim.. cok cok agrim olmustu. Suan 38+5 haftadayim. Dogumdan sonra insallah amelyat olmayi dusunuyorum..
Scherbatsky Havva1212 ben de şuan 21. Haftadayım. Yarın randevum var. Her kes 6. Aya keçmediği için ola bilirsin diyor ama açıkcası bebek için riskli diye korkuyorum. Şuan ağrıkesiciyle ayaktayım. 4 ay böyle dayanılır mı? Her gün ağrıkesici iyne yapılsa bebeğe zarar vermez mi?
Havva1212 Scherbatsky senin biraz ileri derece heralde kuzum bende 2-3 kere atak geçirdim. Sonra enfeksiyon çıktı iğne.oldum o biraz rahatlatti beni antibiyotik. Istersen ameliyat ol kuzum doktorlar daha iyi bilir.
Scherbatsky Pcoslubiranne ben bu gün gittim yeniden müayene olundum, taşlar küçük ve fazla dedi doktor. Ameliyat şartmış. Yarına kadar karar vermemiz lazım. 2. Trimestrede olduğumdan en iyi zaman şimdi dediler. Yine de ailem başka doktorlara da fikir sormak istiyor
gLycn_ Scherbatsky canim bende de safra kesesi tasi var hamilelikte tespit edildi diyetle 9.aya kadar gelebildim çok şükür ama doktorum hep ağrisinin doğumu tetikleyebileceğini söyledi. 2.trimestrda gerekirse ameliyat olabilirsin demişti. Bence başka hekim görüşleri de al ve hepsi ameliyat olman gerektiğini söylerse düşünme bile. Erken doğum yada başka komplikasyonlardansa ameliyatla kurtulmuş olursun.👍🏻
Scherbatsky gLycn_ sizde kaçıncı ayda belli oldu? Bi de ufak mıydı taşlar? Ufak olunca safra kesesi kanalını kapata biliyormuş o yüzden riskli dediler. Ameliyata karar verdiler. Ama ben lazerle değil açık ameliyat istiyorum. Ginekoloğum öylesi bebek için daha zararsız diyor. Bu konuda bi fikriniz var mı? Sizde lazerle miydi?
Pcoslubiranne Scherbatsky Safranin ne durumda oldugu onemli taşlar degil de.Safra taşları çabuk büyumez benim 5 yildir safram da taş vardı sürekli acillik oluyordum gebelikte de sikinti cikardi bana ama hic ameliyat falan demedi doktor.Direkt bebegi alacaklardi.Siz farkli doktorlari da deneyiN gecmis.olsun.
gLycn_ Scherbatsky benim ilk doktor kontrolumde doktorum teshis etti canim hemen genel cerraha yönlendirdi beni. Orda özel bir diyet verdiler. Çok fazla ufak ufak taşım vardi çamursu bir yapi demişti. Ben diyeti dikkatlice uyguladim hepte kontrol altinda tuttu doktorum. Ama bir sey olursa da ameliyata hazirlikli ol demisti. Ben diyetime cok sıkı uydum canim çok şükür gerek kalmadi ama ameliyat olmak gerekliyse bebege en az zarar veren seçenek odur diye doktorum hep beni rahatlatmisti. Bence farkli hekimlerden de görüş al mutlaka canim hepsi ayni sekilde teshis koyarsa agri çekmektense ameliyat ol bnce