Sevgili kızlar; 38+1 haftalık olarak sizlere bazı tavsiyeler yazmak isterim:
Kalp atışını duyma mevzusu kiminde sekizinci haftayı bulabiliyor , paniklemeyin.
Genital bölgenizin temizliğine dikkat edin, bol sıvı alın , idrar yolları enfeksiyonu olmayın.
Günde bir lt süt için ve iki adet muz yiyin hem bebişiniz için hem de sizin için; bunu yaparsanız gebelik boyunca bacağa giren kramplardan hiç yaşamazsınız ve bebişiniz de gelişimi ileriden gider.
Kırmızı et, mercimek, kuru fasulye, barbunya, protein deposudur; bebeğe çok faydalıdır tüketebildiğiniz kadar tüketin.
Her sabah en az bir yumurta mutlaka yiyin.
Her gün yiyebildiğiniz kadar meyve yiyin; özellikle elma, portakal ve muz çok faydalı. Gebelikte çok meyve tüketen annelerin bebeklerinin bağışıklık sisteminin daha güçlü olduğu kanıtlandığı gibi; meyvelerden alınan vitaminler düşük ve erken doğuma karşı da anneyi koruyor.
Olabildiğince hareketli bir gebelik geçirin; düşük riskiniz yoksa ve doktorunuz istirahat önermedi ise. Yürüyüş özellikle çok faydalıdır; hem doğumda fayda sağlar hem de bebeğinize daha fazla oksijen gitmesini sağlar.
Tatlı, hamur işi, ekmek gibi şeyler gereksiz kilodur çok canınız çekmedikçe kaçının.
Sigara alkol kullanmayın.
Beslenmeniz süper bile olsa gebelikte demir takviyesi şarttır; doktorunuzun verdiği tüm ilaçları ama özellikle de demir ilacını aksatmadan alın.
Çay ve kahveyi fazla tüketmeyin, kansızlık çarpıntı yapar.
Ben bunları hep yaptım ve çok rahat bir gebelik geçirdim🙏 Bebeğim de gelişim olarak ileride gidiyor. Hepinizle bu yüzden paylaşmak istedim. Sevgiler❤