Elif_19 20 haftalik hamileyim 16 haftalikken 3 lu tarama yaptirdim down sendromu olbilr dedi doktor ama ikili temiz cikmisti ozeldeki doktorumda kizdi niye 3 lu taramani yaptirdin 2 li tarama temiz cikarsa 3 luyu onermiyoz dedi aynisini yasayan varmi acaba kafama takilan sey sadce belki demeleri oylede boylede benim evladim
Dmce Elif_19 ya 3 lude hemen hemen cogu kisiye ayni teshisi koyuyolar guvenirlik acisindanda 2li onemli zaten kesin olmayan birsey icin strese girme bu testler tamamiyle olasiliga dayaniyo hic birseye kesin gozuyle bakamayiz bize saglikli dediler bilemeyizki dogumda bi sikinti oldugunu ogrenmeyecez daha dun bi komsumla konustum dogumu olana kadar down sendromlu demisler ayrintilida felanda kimseye dememisler dogumda saglikli oldugunu gormusler cocuda hafif cekik gozlu hemen sagliksiz diye yapistiriyolar dua et tevekkul et baska birsey gelmez elimizden
Kbrbydkk Elif_19 ya bende aynısını yaşarım diye korkuyorum. 3ekimde ikili taramam temiz çıkmasına rağmen üçlüyü rutin yapıyoruz dedikleri için üçlü yaptiracam mecbur. İçimden bir ses yaptırma diyor ama ikiliyi gittiğim hastanede yaptirmadim doktor tepki gösterir diye de endiseliyim. Size neden riskli dediler?
Muge123_ Elif_19 benim ayni seninki gibiydi canım 2 li temiz 3 lu riskli cikmisti detayli ultrasonumda temiz cikmisti ama keske bende 3 luyu yaptirmasaydim hamileligim hep vesveseyle gecmisti hatta kizim dogdugunda ilk avuc icine bakmistim acaba mi diye cunku down sendromlularin avcunda cizgileri olmuyomus diye duymustum ama cok sukur bebegim gayet saglikli dogdu rabbime cok sukur
Kuzeyzeynep Elif_19 canım hiç üzme kendini önemli olan 2 li tarama , ki hiçbiri %100 değil bana da ikilide riskin çok yüksek dediler kendimi yedim bitirdim 2 ay amniyosentezden sonra rahatladım. Yani tek tanı testi o dierleri tarama, kendini yıpratma hiç 😊
Elif_19 Dmce ayrintilidami aynisini dmisler 2 hafta sonra ayrintili utrasyn cektircem burundan bide ense kalinligindan anlasiliyomus
Elif_19 Kbrbydkk Kbrbydkk 3 luyu bnce bn yaptrdim ozeldeki doktr kizdi bn devletde dusuk tehlikesinden yattim o zaman 3 luyu yaptilar ozeldeki madem 3 lu yaptrcaktn onun yerine 4 lu yaptrsaydn dedi ama ilk oglumda 4 luyu duymamistm
Gzd_ Merhaba bende 20 haftalığım 2 ki ve 3 lüyü yaptırdım ikisinde temiz çıktı sana olabilir demiş yani yüzde ihtimalin biraz daha yüksek çıkmış endişe etme bu testlerin de hiç bir netliği yok bana temiz demesi bile sağlıklı doğacak anlamı maalesef taşımıyor strese girme detaylı çok önemli
Dmce Elif_19 sadece iki degerle karar verilmiyo iste ben yaptirdim 30 dakka rahat bakti iki doktor bacak boyundan tut damar sayisina kadar bi cok degisken var orda netlesir o komsum ayrintilidada bitek yuz gorunumunden down sendromlu demisler gozleri cekik diye ama babasina cekmis cocuk doktorlar kucukte olsa ihtimali bizim kadar hassas dusunmedikleri icin mecbur soyluyolar
Elif_19 Dmce hayrlosi baklim devletde yaptrmyi düşünmüyorum zaten ozelde daha detayli bakiyolrmis bide corumdayim o kdr cok imkan yok ozel en iyisi
Dmce Elif_19 ya ben egitim arastirmada yaptirdim iki ayri doktor bakti biri galiba tip ogrencisiydi birbirlerine anlatarak aciklayici sekilde birbirlerini teyit ettiler yani iki farkli gozden muayene olmus oldum varsa eger arastirma hastanesi bence ozele dunya para yatirmaktansa daha mantikli
Elif_19 Dmce yok iste arastrma burda dediniz arastrma istnbulda mi bakirkoy arstrmami bagcilar veya halkalimi
Elif_19 Iste suan ole olup olmasi dgl dogum yaptimda aklimda acaba olmasi kime benziyo diye dusunmek varken olemi diye dusuncem dogumda canimi sıkıyo yoksa basimi ustunde yeri var nasl oglum oglumsa buda oglum bnm ikinci ve buda erkek
uleKseTop Kuzeyzeynep mrb bugün doktor kontrolümde banada riskli vs dedi bi ücretli test var bide amniyosentez alımı yapılıyor dendi ama bunda düşük riski var dedi gerine olursa olsun aldırmayı düşünmediğim için yaptırmama kararı aldım doğrumu yapıyorum bilmem ama kafam allak bullak oldu🙄