Merveeemmm Kızlar eşimin küçük kardeşi vefat etmiş biz 5 yıllık bir beraberlik sonunda evlendik ve eşim ilk günden beri onun ismini koymayı çok istiyor herkez koyma diyor eşimin dayısının ismini koymuşlar kardeşine şimdi de biz allah nasip ederse erkek evladımız olucak aynı ismi koymak istiyoruz onların kaderini alır diye sağlamıyorlar ben koyacağım siz ne düşünüyorsunuz 😊🤔🤔
bsra18- Merveeemmm kuzum benim erkek kardeşim 2,5 yaşımda öldü üvey annem ile birlikte babam üstüne tekrar evlendi yine oğlu oldu ölen kardeşimin adını koyduk babama da çok tepkili yaklaştılar ama 🤷🏻♀️ Bende yakın zamanda anneannemi kaybettim beni o büyütmüştü kızım olacak ismini koymak istiyorum
Duce Merveeemmm Merhaba , bizde de ölen birisinin ismi koyulmaz . İyi değil derler bunun hurafe olmadığına inanıyorum , anlatmayacağım ama bu konuyla ilgili bende birseyler yasadim . Göbek adini koyabilirsiniz kuranda geçen veya istediginiz bir isimse.
Sghslove Merveeemmm benim eşime dedesinin adını vermişler mezarına gidince kendi mezarım gibi hissediyorum diyor. Yani yaşatalım tabiki sevdiklerimizi unutmayalım ama ben karşıyım. Yepyeni bembeyaz bir sayfa açıyoruz sonuçta bir bebek dünyaya getiriyoruz. Yine de önemli olan sizin isteğiniz
zelis63 Merveeemmm canm benm ablamda 2 yıl önce vefat etti çok temiz bir insandı ama kaderi karaydı ben yinede onun adını koymak istiyorm ve koyucamda
Merveeemmm bsra18- ya işte kaderini alır şöyle böyle o zaman muhammet isimlerin hepsi peygamber olmalıydı ben oğluma o ismi koyucam kimseyide ilgilendirmiyor die tersledim ama insan olarak ister istemez için kurcalaniyor, 🤔🤔
bsra18- Merveeemmm yok kuzum isimle alakası yok her çocuk kendi kaderini yaşar dediğin gibi ismin kaderini yaşayacak olsaydı her Muhammet peygamber olurdu🤷🏻♀️
Esesen Merveeemmm bence onlar Allahın büyüklüğüne şirk koşuyorlar sanki Allah başka kader yazamaz gibi. Bakma onlara batıldan başka bir şey değil.
Merveeemmm bsra18- aynen o da var her ismin sahibinden ölen vardır ben 7 yaşından beri kuran okuyorum ve az çok bilgim var dinimizce de öyle bir yasak yok yani bende yine de kuşku içerisinde kaldım
Duce bsra18- kesinlikle bende israrla koyacagimi soylemistim . Pek anlatmak ve hatirlamak istemiyorum canim yanlis anlama bende ayni seyi soyledim . Herşey kader , kismet 🙏🏼🌸
Ebiyim bsra18- yani şimdi onu diyecektim. Allah aşkına ben de maalesef bu tarz şeylere inanırım ya da tedbiri elden bırakmamak için inanmasam da bir çok zaman yapmam ama ölü ismi konmazsa nasıl isim koyacağız? Yani benim kızımın adı Eylül olacak inşallah. Dünyadaki bütün Eylül’ler yaşıyor mu sanki? Yani biraz saçma. Ne niyetle koyduğun önemli sonuçta.
bsra18- Merveeemmm kesinlikle dinde öyle bir bilgi yok sadece halk arasına yayılmış hurafeler bunlar.
Duce bsra18- Elbette , bu konu hakkinda yayınlanmış bir fetva bile yok . Sadece korku herşey Allah'tan 🙏🏼 Rabbim hep iyi ve vicdanlı insanlarla karşılaştırsın inşaAllah 🙏🏼 Hayirli geceler 🌸
Melek256 Merveeemmm Kaderi Allah yazar ve başka kulunun ismiyle ilgili kaderini onunla aynı yazmaz, herkesin ölüm günü kaderinde doğarken bellidir ne isim ne başka birşey bunu değiştiremez , bununla alakalı birşeyler yaşayan arkadaşlar varsa tesadüf dür..
Terspektif Merveeemmm yok canım ya benim bi amcam varmış epilepsi hastası hiç evlenmemiş öldükten sonra benim kardeşim olmuş ve onun ismini koymuşlar. Allah çocuklarımıza güzel kaderler versin siz bence hiç kötü düşünmeyin düşünenleride dinlemeyin.
Denisss Merveeemmm evlendikten 2.5 ay sonra annemi kaybettim annemi kaybettikten 1.5 ay sonrada hamile kaldim ne yalan soyliyim evlendigim gun hamile kalmak isteyenlerdendim annem kanserdi torun ona moral olur istiyodum nasip olmadi kiz evladim var acisi gecmiyor ama cok sukur Rabbim o aciyi kizimla hafifletmeme izin verdi goremedi ama adini yasatsin diye iki isim koyun biri annenin adi olsun hakkindirda onerisi geldi kayinvalidemden kizimin ilk adi annemin adi vefat eden birinin adini koymayin kaderini alir diyen buyuklerimizde var benimki gibi inanmayip adini yasatsin diyende tercih meselesi kalbini ferah tut sen icinden geceni yap saglicakla gelsin insallah 🙏🏻
Nursah06 Bende hamile kalmadan bi ay önce kayınpederimi kaybettim ama kendisini çok seviyordum oğlun olursa onun adını koyucağın demiştim çok şükür oğlum olcak isimlerle kaderin bi bağlantısı Yok bence hurafeler insanların aklını yıkıyor hepsi bu inanmayın bence bana ters geliyor
Caglaak Merveeemmm ayni ismi taşıyan milyarlarca insan var dogan ve ölen o zaman hic kullanılmamış olması gerekir isim koyarken o yüzden hiç canını sıkma oyle de düşünme benim abilerime adi rahmetli amcamla kuzenimin adlari verilmis maşallahlari var gayet sağlıklılar benimde kizim olsa rahmetli nenelerimin adi ayniydi onların adını koyacam