Kbr1212 Kızlar şuanda 40+6. Haftamdayım doktorum normal doğum taraftarı olduğu için ve bebegimin her şeyi yolunda olduğu için bekliyoruz fakat şuana kadar ne çatı muayenesi ne açılma muayenesi ne de nst kontrolü yapmadı. Son haftalarımda olmama hatta günüm geçmesine rağmen bu normal mi sizce ? Çatı muayenesini doğru bulmuyormuş ama az önce okudum açıklığı tam olan bir arkadaş doğum esnasında çok zorlanmış bebeği mosmor olmuş doğana kadar. Aklım karıştı açıkçası ☹
Sema23 Kbr1212 Canım nts zorunlu bir şey bebeğin sağlığı hakkında Bilgi veriyor hatta geçenlerde bir doktor TV dedi ki eğer zorlu şartlarda çalışıyor olsam ekipmanım olmasa tek isteyeceğim şey nts cihazı olur dedi düşün o kadar önemli
Gmzeeee Kbr1212 bende 40+1 oldum ama 38. Haftamda her seferinde nst bagladi doktorum canim ole birsey yok bence sen doktoruna soyle cunku bebegim kalp atislarina hareketlerine bakiyorlar cati muanesi bende olmadim doktorum normal doğum olucaksin dedi edersem acilman olur hersey kendiliginden olmasini bekliyor ama nst sartttttt
Balogul Kbr1212 beynimde Dr m normal Doğum yanlısı ama 37. Haftada hem nst hemşerim açılma varımı dıye muane etti 39+5 oldum bugün bile nst çekti ama tekrar muane etmedi
Busucan Kbr1212 Nst bebeğinizin sağlık durumu hakkında bilgi verir. 36.hafta itibariyle her hafta 40. Hafta sonrası gün aşrı nst yapılır. Çatı muayenesi bebeğinizin kilosuyla çatınızn uyumunu belirler. Gününüz dolmuş bence doktorunuzdan bunları isteyin.
Aselll Nst kontrolu nasıl yapmaz sımdıye kadar cogu doktor 36.haftada baslıyor. Ve herhafta nst ıstıyor doktorlarn genelı son ayda. Catı muaynesıdr 37-38 haftalarda genelde yapıyorlr. Sasırdım acıkcası baska bır doktoramı bır gozuksen
Kbr1212 Aselll yani nstlik bir durumun olsa zaten belli eder kendini diyor. Aşırı doğal doğumdan yana beni de rahatlatıyor ama bu kadar rahatlık hayra alamet mı onu bilemedim
Aselll Kbr1212 nstlık durum olup olmadıgını senı nst ye aokmadan anlamazkı dıger tum doktorlar neden nst ıstyor ozaman. Herseyı ultrason cıhazında goremedıklerı ıcn nst sart hatta bazı rısklı gebelıklerde yada bı sıkıntı sezdıgı anda doktor ıkı uc gunde bır nst ıstyor. Nstde kasılma sancın varmı hem o cıkıyor hem bebegn kalp atıslarnı gozlemlıyor. Bazn anne sancı hısstmıyor ama nstde yuksek cıkıyo yanı nat sart
Anneyimki Çatı muayenesi sarttt... Çatına bakmak zorunda. Ya çatın darsa ve bebegin iriysee. Bence saçma yani kaç haftalık olmuşsun yapmalıydı bi kere. Ama doktor kendine güveniyorsa bişey diyemicem.
Kbr1212 Anneyimki herkes çok memnun bayağı da ünlü bir doktor doğal doğumdan yana her şeyde akışına bırakıyor. Ama burda okuduklarım hep kafami karıştırdı yarın kontrolüm var bakalım muayene edecek mi yoksa sadece ultrason mu bakıcak🤷♀️
Aleyyynavefa Cati muayenesi yapmasi lazim kesinlikle . ALLAH korusun ya catin cok darsa da dogum sirasinda bebegin kafasi sıkısır kalırsa , morarırsa , bublara bağlı bir hasar oluşursa? Bosuna mi yapiyor sanki diger doktorlar . Bence muayene etmesi icin israr et etmezse de mumkunse baska bir doktora goster mutlaka
Kbr1212 37. Haftada biraz kasılmalarım olmuştu o zaman onun yönlendirmesi ile ebe nst çekmişti sanci çıkmamıştı ama zorunlu bir başka durum olmayınca bir daha çekmedi acikligima da bakılmadi🤷♀️
Kbr1212 Sema23 hadi ya cidden bilmiyordum bu kadar önemli olduğunu. Benim doktorum da tam tersi gerekli olmadıkça nst istemiyorum dedi. Zaten şuana kadar 6 kere ultrason girdim ben ultrasona da karşı bi doktor 🤦♀️😁🙄
Kbr1212 Gmzeeee bana da işte belirtin olmadıkça yapmycam dedi bir şey de demedim tecrübem olmadığı ıçın ama burda okuduklarimdan şuan bayağı endiselendim
Anneyimki Kbr1212 anlaıdm cnm o zmn doktoruna güven.. Ypıosa bişi biliodur illakii. Onunda yöntemi öyle kafana takma zaten bugn yarın dogum olur inş.🤲🎈💕
Kbr1212 Yaaa yarın kontrolüm var rica edicem nst konusunda zaten ara ara sanci ve kasılmalarım oluyor olmazsa sanci hissediyorum deyince mecbur yapacak sonuçta 41 haftalık oldum nerdeyse
Aselll Kbr1212 benım doktorumda mesela normal dogumdan yana bana acık acık en basından dedı kesınlıkle ıstege baglı seseryan yapmıyorm basta anlasalm dedı bende ıstege baglınıstmıyordm ztn mecbur kalırsam amenna tabıkı ılla normal olsun dıyede dıretmem saglık kosulları neye uygunsa ona gore bır dogum masp olsn dıyorm hep. Bugun benımde baktı catıya ılk defa alttan muayne oldm ve bana catıya bakmadan norml dogm yapablp yapamıyacgmı hcbzmn soylemedı kemık yapın bence musaıttır mınyonsun ama catı muaynesnfn snra kesın konusabılırm kemık yapına ozaman bakıyorz dedı baktı musaıtmısm acılmam yokmus bebegnde gelmeye nıyetı yok gbı sen yuruyus yap merdvn ın cık vs dedı cokta ırı olmasnkı dogumda zorlanma dedı bu sekılde yanı. Catı muaynesıdr sartmış doktornla olmadı acık acık bunlrı kns
Kbr1212 Aselll evet benim doktorum da isteğe bağlı sezaryen yapmadigini söylemişti. Bende kendimi sartlamadim hep hayırlısı nasılsa öyle olsun diyorum. Zaten maksimum bir hafta sonra öyle ya da böyle bu doğum olacak diyendusunuyorum . Çatı muayenesi konusunu konuşmadım ama bir yazısını okumuştum çatı dar deyip sezaryene almaya falan karşı olduğunu doğum esnasında vücut kendini doğuma hazırladığını yazıyordu bende o yüzden üstüne düşmedim hiç. Ama ciddi bir konu yine de yarın soracağım bakalım
Selinish_ Geçen hafta muayene gittiğimde benden önce gelen bayan 40 haftalıkmış ve nts ye bağladıklarında sancısı az çıkmış açılması 3 cm olduğu İçin hemen yatışını yaptırdı . Doğumu başlatıcaz dedi . Umarım doktorun yüzünden başına bişey gelmez 🙏 sağlıkla kucağına al bebişini ☺️🤗🥰
Kbr1212 Selinish_ Çok sağol hepimiz inşallah sağlıkla kavuşalım 😌 doktorum yüzünden bir şey geleceğini sanmıyorum cidd3n adını duyurmuş basarili birisi tecrübe sahibi inşallah ona guvenim boşa çıkmaz 😊
Kbr1212 Busucan Çok teşekkür ederim bilgilendirme için yarın doktorumdan isteyeceğim her ikisini de bakalim