demetard ben de bugün yaptırdım sadece usg ile bakılıyor ve kan veriyorsunuz sonuç 1 hafta sonra çıkıyor. Doktoruma tekrardan sordum bugün siz yapılmasını öneriyor musunuz diye o da eğer yüksek risk çıkarsa ne yapmayı düşünüyorsun dedi aldırmak gibi mi dedim evet dedi. ben de sırf bebeğim down sendromu riski taşıyor ya da öyle olacak diye kesinlikle aldırmayacağımı söyledim. O halde yaptırmasam da olabileceğini çünkü bunun %85 doğruluk , %15 yanılma payı olan bir 'tarama' testi olduğunu söyledi. Yani bu test ile bebeğin dowm sendromlu olduğu tanısını koymak mümkün değil, yüksek riskli ya da düşük riskli çıkabilir ama kesin bir şey söylenemez dedi. Ben de sırf risk varsa dahi bilmek, bebeğim eğer down sendromlu olacaksa da kendimi buna hazırlamak adına yaptırdım. Sonuç inşallah temiz çıkar, Rabbim cümlemize sağlıklı uzun ömürlü, hayırlı evlatlar nasip etsin. Ben bununla yüzleşebilirim risk varsa da yoksa da bilmeliyim diyorsanız yaptırın ama bu test sonucu sadece bir ihitmal. Yok eğer risk çıkarsa kendime zehir ederim gebeliği diyorsanız 20. Haftadaki ayrıntılı ultrasonu da bekleyebilirsiniz orada da pek çok şey net şekilde görülüyo diye biliyorum. İçinizden geleni yapın yani, hakkınızda hayırlısı olsun 💕