Aykam123 Bana birileri yardım edə bilir mi? Bende toksoplazmoz çok çıkmış. Norma <0.9 bende 4 Bilgisi olan yardım etsin, akıl versin, noluur
Jasminixx Aykam123 bu bendede çıkmıştı ama doktorum bağışıklığın varmış atlatmışsın dedi kedi tüyünden falan kapılan mikrop dimi?
Osgem2019 Aykam123 acaba bağışıklığın mı var benimde kızamık çıkmış gibi görünüyordu bağışıklığım varmış o çıkmış
fundaguner merhaba gecmis olsun, doktorunuz henuz yorumlamadi mi sonucu? yani biz buradan ne dersek diyelim en dogrusunu doktorunuz bilecek :/
Osgem2019 Jasminixx hayır kedi tüyünden kapılmaz kedi köpek vs hayvanların bokundan kapılır onu da eklenen sonrada elini ağzına götürmen veya yemen lazım daha çok çiğ sebze meyveden falan kapılır iyi yıkanmamışşa ya da çiğ eti elleyip ağza götümekten
duygusm Jasminixx Kedi tüyünden değil, enfekte kedinin kakasının bir şekilde insanın sindirim sistemine ulaşmasıyla, çiğ veya az pişmiş et yemekle veya toksoplazma barındıran toprakta yetişen sebze meyveleri iyi yıkamadan yemekle bulaşabilir.
Aykam123 Osgem2019 Ben bi yoldan fazladı kedi ile yaşıyorum. Ondan 1kaç sene önce de kedim vardı. Galiba bağışıklık qazanmış olmalıyım
duygusm Aykam123 Muhtemelen hamilelik öncesinde geçirmişsiniz ve bağışıklık kazanmışsınız. Negatif çıkanların hamilelik boyunca geçirmemesi gerekiyor. Kafaya takacağınız bir şey değil, hatta güzel bile sayılır.
Yigido duygusm evet dediginiz gibi ben yikamadan yedigim meyveden bulasmis cig et yapmis bide ve hala tedavi goruyorum o kadar da basite alinacak bi durum degil bebege gecmis mi gecmemis mi diye de amniyosentez yapiliyor bebek emzirene kadar verdigi ilaclari tuketmem gerekiyormus
duygusm Yigido Gebelik öncesi geçirildiyse sıkıntı olmayacağını, hamilelikte dikkat edilmesi gerektiğini söylemişti doktorum. Hatta evde kedimiz var, o yüzden üstünde durmuştuk. Dışarı çıkmıyorsa, hele ki aşılıysa hiç sorun olmaz demişti.
Aykam123 Denizbozok bende yazmamışlar igG ve ya igM olduğunu. İnternetden de baktım, cevabı anlamadım. Galıba aynı testi yine vericem. İçim rahat degil