Belindaa peygamberimiz sav bile ruyalari guzel yotumlamayi tavsiye edermis, cunku kotu yorumlarsan dua yerine geciyor, halk dilinde de kotuyu cagirmak diye nitelendirdikleri sey oluyor.. Birgun peygamberimiz sav biri gelip ruyasinin tabirini istiyor, o ruyanin anlami yakinin ölecegi ile alakali oluyor ancak peygamberimiz hayirla sonuclansin insallh deyip guzel yotumluyor ve hic ölümden bahsetmiyor..Ve o ruyasinda gordugu adam adam yasiyor..O kadin bu seferde Hz Ayseye gidip, peypeygamberimize ruyasini anlattigini ancak peygamberimizin bu ruyayi yorumlamaktan kacindigini ve hayir dua ettigini soyluyor, Hz Ayse de ruyayi soruyor ve o ruyasindaki kisinin ölecegini soyleyerek yorumluyor ve o kisi gercektende o hafta ölüyor..Bunu duyan peygamberimiz Hz Ayse ye bu yorumundan oturu cok kiziyor, kotu yorumlamamasi gerektigini anlatiyor.. Demem o ki ruya icin hep hayra yormak gerek, her ruya sahih degildir, bunlarin icinde rahmani de vardir, seytani de , gunluk olaylarin sıkıntılariyla olusanda..Dua edeceksin, hayra yorcaksin, Allaha siginacaksin..Rabbim istemedikten sonra merak etme canim hicbirsey olmaz..