ESENarslanhan
Merhaba kızlar benim bir kuzenim var hamile kalmak istiyor ama çift rahimli. Çift rahimle ilgili ne bilgi varsa araştırdı ama stres yaşıyor. Önceden çikolata kisti vardı geçti tüm hormon biyokimya aklınıza ne gelirse bütün testler temiz çıktı. Geçen ay denemişler ama bayram ağzı memleketti falan diye aksamış ve stres olmuş aşırı derecede. Bu ayda denedi (anlatıp dertlesiyo benimle ) yine olmadı galiba hiç bişey hissetmiyorum deyip duruyor sürekli stres içinde. Yapma diyorum yapmıyorum akışına bıraktım diyo kendini kandırıyor. Lütfen çift rahimli olup gebelik yaşayan varsa birşeyler diyebilir mi . Nasıl bi süreçti, ne kadar zamanda tutuyo,gebe kalınca sorunlar neydi anlatır mısınız? Üzülüyorum kendisine :(
Ebruili
2 rahimliyim bende ve 6 aylık hamileyim canım. Bu sene Temmuz ayında 2 rahimli olduğumu öğrendim doktorum yaşımın 31 olmasından dolayı çocuk düşünüyorsam geciktirmememi söyledi. 8 ay sonra hamile kalmıştım. Sürecin bu kadar uzamasının sebebi yumurta çatlama dönemini denk getirememizdi, normalde doktorlar 28 günde adet döngüsü yaşayan bayanların adet tarihinden sonra 12-17 gün arasında çatlama oluşacağından deneme yapabilirler diyorlardı fakat sonradan öğrendim ki 2 rahimli bayanlarsa bu durum farklı genç kızlığımdan bu zamana adet döngüm 40-45 günde oluyordu hatta bununla ilgili doktora gittiğimde sağlıklısın döngün o şekilde demişlerdi 2 rahimi görmemişlerdi. Demem o ki çatlama dönemi farklı tarih aralıklarında olabilir, aslında 1 rahimli insanların bazılarında da çatlama dönemi farklı tarihlerde olabiliyor, doktorlara bu tarihi nasıl anlarız belirleriz dediğimizde bilemezsiniz demişlerdi. 2 rahim türevleride var ben 2 rahim tek kanal girişliyim doktorlar bunun avantajlı bir durum olduğunu söylemişlerdi. Öncelikle bunu öğrenmediyseniz öğrenmeniz lazım hatta bana bir doktor Mr gir rahim boyutlarına bakalım çocuk düşüncesine ara ver dedi bizde 2-3 ay bekledik sonra aman be dedim ne bekleyeceğim süre uzadı hastanelerde gel git yapıyorum eksik işler falan derken muhtemelen beyin daha rahattı ki psikolojik baskı çocuk oluşumuna engel benim döllenmem adetimin 1 günü olmuş biliyorsunuz ki 48 yada 72 saat aralığına döllenme oluyor. Muhtemelen çatlama dönemim adetime 1-2 gün kala oluşuyor, yani gebeliğimin üstüne adet gördüm .Ama hep şunu söylerim bebekler ailelerin planladığı zaman değil kendileri oluşmak istediklerinde gelirler çokta bu konuyu kafaya takmaya gerek yok. 2 rahimli olmanın tabiki hamilelikte riskleri var kesemiz 2 ye bölündüğü için bebeklerimiz büyüyünce kesemize sığamayabilir bu da düşük riskini veya erken doğum riskini ortaya çıkarıyor hep bunun bilincindeyim ama olumsuz düşünmüyorum. Çok şükür kese genişliğim iyi bebek büyüdükçe bakalım neler olacak birde kanal genişliği önemli doğum kanalı kısa ise normal doğum olması biraz zor. Her gebelik gibi kendime dikkat ediyorum belki biraz daha fazla ama olumsuz düşünmüyorum bu benin bir parçam ve hiçbirşeye engel değil ☺️☺️☺️☺️