Elisaalya yorumlarda gördüm şimdi 3,5 yıl geçtiği için yapılabilir ancak preklamsi başka bir durum.
Ssvd, 2ssvd, 3ssvd yapmış ikiz ssvd yapmış tanıdıklarım var.
Ancak hepsinde sezaryen sebepleri
- ilk doğumda normalden korkutulmak
- bebek kilosunu 4 ve üzeri söylemek (doğan bebekler 3,5-3800 gram mesela) ultrason biraz şaşıyor
- normal doğumken sezaryene dönenler (inmeyen bebek,açılma olmaması vs)
-günü geçti kakasını yapar denerek szryn alınanlar vs
Bu tanıdıklarımda tansiyon,şeker,kilo vs yoktu.Hepsi sezaryene dönme ihtimalini bilerek denediler.
11 ay ile yapan da var, 5 yıl ara ile de yapan var.
Yengem 10 yıl ara olduğu halde ssvd kısmet olmadı böyle de bir durum var.
Yırtılma dedikleri de, rahimde rüptür oluyor.Eski sezaryen dikiş yerinin doğumda sancı vs sırasında açılması demek oluyor.Bu ihtimal yaklaşık olarak %0.02 (binde 2) civarındaymış. Bir normal doğumdan sonra tekrar normal doğum yaparken annenin benzer riskleri yaşama ihtimali %0.01 miş.
Bunları doktorlarımdan öğrendim.
İlk doğumum normal, 2.si normalden sezaryene döndü 10cm açıklığım vardı kısmet olmadı. 3. Sü 2seneden sonra ssvd denersin demişti doktorum. Dikkatini çekerim, “yaparsın” demedi. “Denersin” dedi
Çünkü her doğum ayrıdır özeldir.O anki şartlar başkadır. Belki gene açılcam ama gene bebek aşağı inmeyecek? Kalp atışları düşecek? Vs
Ssvd imkansız değil.Sadece gerekli şartlar uygunsa ve annenin bilinen bir rahatsızlığı yok ise doktor da uygun görüyorsa denenebilir.
Eğer bende de preklamsi olsaydı ssvd düşünmezdim.