Selam12 heterozigot hangi gende olursa olsun hafif düzey pıhtılaşma var demek homozigot ise özellikle faktör V ve mthfrc de homozigot ise ileri derece pıhtılaşma olduğu anlamına gelir. Bende faktör V 2 gen daha homozigot benim ileri derece pıhtılaşmam var o yüzden ben omur boyu kan sulandırıcı kullanmak zorundayım. Heterozigot olanlar hamilelik süresince ve doğumdan belli bir sure sonraya kadar kullanıyor . Bu işin ehli olan bircok prof. Hematolog, prof perinatalog , prof genetik doktorlariyla gorustuk hepsi ayni seyi soyledi. O yüzden pıhtılaşması ileri derece olan nadir hastalardanım doktorlarım falan şok olmuştu çok nadir görünürmüş ileri derece pıhtılaşma. Aklınızda olsun ya anne ya da babanızda pıhtılaşma var onlarında bir baktırin. Pihtilasma, gebelik kaybi, beyin kanamasi, mide kanamasi, kalp krizi, kalp damar hastalıkları, gebelikte bircok komplikasyonu beraberinde getiriyor. Sizin heterozigot olduğu için bu riskler düşükken bende 4 bin katı fazla bu riskler Benim hem anne hem babamda var.