Kokosanne Akdeniz Anemisi ( Talesemi ) Taşıyıcısıyım eşimde de taşıyıcılık olma olasılığı var aynı durumda olan anne adayları var mı ?
Meryu Kokosanne 🙋🏻♀️ Kan değerlerim düşük günde 2 tane ferro içmeme rağmen başka bi etkisi yok çok şükür
SemaG Kokosanne merhaba canım ben taşıyıcıyım ama eşimde birşey yok o yüzden sıkıntı yaşamadık ama bir eşinde test yaptırıp baktırsın. Benim abimle yengem ikiside taşıyıcı doktor bir normal şekilde deneyin dedi ama hamileliği 5.ayında falan sonlandırmak zorunda kaldılar çünkü ikisindende bütün hastalıklı genleri almış doğsada yaşamicaktı. Arkasından bir takım tedavilerle çocuk sahibi oldular.
Mervednr Kokosanne bende taşıyıcıyım canım 37. Haftadayız çok şükür. Kan takviyesi haricinde bir sıkıntımız yok
Sinemksk Kokosanne gebemisiniz bildiğim kadarıyla anne baba da taşıyıcı ise bebek için ciddi riskleri var kontrol altında gebe kalınmalı
Kokosanne Meryu Bende yeni başladım 16. Haftanın içindeyim ama taşıyıcılar demir tedavisinden fayda görmez diye biliyorum yinede içeceğim 😀
Duuyguum Kokosanne ne diyorlarki ben hamileyim özellikle bunun iÇin bir sıkıntı var mı dedim Yok dediler bana kan değerlerim falan da normal benim
Kokosanne Anneyimki Evlenmeden önce test yapıyorlar bunun için iki tarafada, o zaman taşıyıcı olabilirsin çocuk düşünmeden araştırırsın demişlerdi. Bizde tahlil istedik elektrofoliz o şekilde anlaşıldı
Kokosanne SemaG Peki bebeğin hasta olduğunu amniyosentezle mi anladılar acaba ? O da başlı başına düşük riski içeriyor birde sağlıklıysa kötü birşey olmasından korkuyorum Bilgi verdiğiniz için teşekkürler ☺️
SemaG Kokosanne o kısmı hakkında hiçbir fikrim yok canım. Riskli bir durum olduğundan hiçbirimize duyurmamışlardı bebek alındığında haberimiz oldu söylediler. Bu söylediğim 4 sene öncesi falan ozaman amniyosentez in ne olduğunu bile bilmiyordum ben 🤦♀️kusura bakma yardımcı olamadım
Anneyimki Kokosanne hımmm anladım cnm. Neden sordun die sorarsan geçen sagşık ocagnda kan verdim kanım 8e düşmş. Sahlık ocagndaki doktor akdeniz anemisi varmı die sordu yok dedm ama aklıma takıldı ne demk die. Sahol cnm aydınlattgn için
Kokosanne Anneyimki Ne demek ☺️ Onun ayrı tahlili var Ankara’ya gidiyor geliyor. Anne de varsa genelde biz kızlar taşıyıcı oluyoruz otomatikman
Kokosanne Sinemksk Evet 16. Haftadayım. Ben taşıyıcıyım ama eşim için net birşey söylemediler bir hematoloji hastanesinin araştırması gerekiyormuş sınırda sanırım. Biz gidene kadar bebiş bize süpriz yaptı 🤷🏼♀️
Sinemksk Kokosanne anladım canm bi akrabamız hem anne hem baba taşıyıcıydı o yüzden dr tüp bebek demişti sizde yakın takipte kalın bi de sanırım demir takviyesi almanız gerekiyor besinlerden öyle hatırlıyorum sağlıkla kucağınıza alın inşallah
Kokosanne Duuyguum Hamile değilken doktora gittiğimde ikinizde taşıyıcıysanız bebeğin %25 hasta olma olasılığı var hamile kaldığınızda amniyosentez yaptırmanız gerekiyor alınan örnekte bebek hasta çıkarsa gebeliğe son vermemiz gerekir dediler risk faktörünü öğrenmek için bizi ayrıntılı incelemeye gönderdiler ama gitmeye fırsatımız olmadı 🤰🏼
Edaservet09 Ben taşıyıcıyım evlenince kan testi yapıyorlar orda sonuç çıkıyor zaten doktor görüşüyor sizinle ikinizde de varsa diye çocuğun sakat doğma ihtimali oluyor yaşıtlariyla aynı gelişimde olmuyor ve ölüyor hasta olursa Allah korusun ben evliyim eşim de taşıyıcılık cikmadi 26 günlük bebeğim var