Drryy arkadaşım benim çevremden gözlemlerim şu şekilde; normal doğuran kadınlar kendilerini daha üstün hissediyorlar. Çünkü bizim toplumumuz kadının acılar çekerek doğum yapmasını kutsallaştırıyor. Bu kutsal vazifeyi sadece normal doğum yapan kadınlar hakediyormuş gibi yanılgı içinde olan hemcinslerim var. Abartmıyorum, bizzat kulaklarımla; sezaryen olan biri için, o da doğurdum demesin, doğum öyle olmaz. Biz ne acılar çektik, dediğini duydum. Öte yandan, bir tanıdığım; aklın varsa normal doğurma; çektiğin acıya değmez. Ben bir ay alttaki dikişlerimin ağrısına ağladım, sezaryen olsam çoktan iyileşirdim. Şimdiki aklım olsa asla normal diye ısrar etmezdim dedi.
Velhasılı; normal doğum elbette normal olan. Anne için de bebek için de en sağlıklı olanıdır. Ama sezaryen olarak bebeğini dünyaya getiren bir anne, normal doğurandan daha az anne değildir. Önemli olan bebeğin ve annenin sağlıkla kavuşmuş olmalarıdır.
Ben ruh sağlığı alanında çalışan bir uzmanım. Şunu diyebilirim ki, doğumu zor olan bir bebeğin doğum esnasında yaşadığı travma o bebeğin yetişkinlikteki hayatının tümünü etkileyebilir. Çoğunuza saçma gelebilir ancak bu yönde yapılan araştırmalar; doğum travmasının varlığını kesin olarak ortaya koydular. Bu yüzden, normal olsun sezaryen olsun, sizin ve bebeğiniz için en hayırlısı neyse o şekilde olsun.