sezz Merhaba kızlar. Hamilelik sürecim boyunca bir çok doğum hikayesine ortak oldum. Şimdi ben de doğum yapan yeni bir anne olarak hikayemi sizle paylaşmak istedim. 37+6 da rutin doktor kontrolümüz için hastahaneye vardığımızda o gün doğum yapacagimi tahmin bile etmiyordum. Doktorumun muayenesi ile hastahaneye geldiğimizde 4cm açılmamın olduğunu öğrendim fakat sancı hissetmiyordum. Doktorum bana küçük bir hap verdi ve nst'ye girmemi istedi. Nst sonucunu aldığımızda öğlen 1de gel yatışını yapalım, büyük ihtimalle kızın yarın kucağında dedi. Tabiki beklemediğim için bir şok ile eve gidip çantalarımızı aracımıza götürdük. Saatimiz geldiğinde de hastahaneye tekrar yola çıktık. Verdiği hap açılmaları hızlandırıp doğum sürecini başlatıyormuş. Doktorumuzun yanına gidince bu haptan bir tane daha verdi sancılar başlamadığı için. Yatışımızı yapıp odamıza çıktığımızda açılmam 5 cm olmuştu fakat hala doğum sancılarım başlamamıştı. Aynı haptan 3. kez içtim ve sancılar başlamasaydı suni sancı verilecekti. Açıklığım 6cm ulaştı ve halen sancı kasılma gelmiyordu. Hapların etkisi ancak hafiften regl olacak gibi bir ağrı olmuştu. Suni sancı alacağım diye üzülürken doktorum son deneme olarak bebeğin kesesini açacağını söyledi ve 6cm açıklıkta bebeğin su kesesini açtı. Açılmam bir anda 7cm e ulaştı. Doğum sancılarım böylelikle saat akşam üzeri 6da başlamış oldu. Sancılar düzenli olarak 5 dakikada bir gelme ile başladı. 2 saat boyunca 3 dakikada bir e inene kadar bu sancıları çektim. Bu noktada okurlara küçük bir tavsiyem olacak; ilk sancılarımda doğru nefes almayı anlayamadığım için, nefesimi tuttuğum için sancılar çok ağır geliyordu. Fakat doğru nefes almayı öğrenince yani - hızlı hızlı burundan al ağızdan ver sadece bebeğe ve nefese odaklan - sancı aralarında ise kimseye laf yetiştirmeden, hareket dahi etmeden uyku moduna geçmeniz yani bir sonraki sancı dinlenmeniz sizin için doğumun kolay ilerlemesini sağlayacaktır. 2 saatin sonunda toplam 9cm açılmaya ulaştık ve ıkınma hislerim geldi ve kendimi tutmamaya başladım. Ebe hemşirelere "beni doğuma alın ben istemsizce ıkınıyorum" dedim. Biraz daha geç kalsak doğumhaneye gidene kadar doğum yapacak durumdaydım. Hemen doktora haber verildi ve doğumhaneye götürüldüm. En zor kısmı sanırım burası diye düşünüyordum. Beni doğum masasına aldılar. O sırada eşim de hazırlandı ve yanımdaki yerini aldı. En büyük destekçim eşim oldu. Doktorum geldi duruma baktı bu sırada sancılar gelirken yine istemsizce ıkınma isteğim oldu ve doktoruma söyledim. Ikınmalar sırasında kendimi tutamıyordum. Bu his kendiliğinden geliyormuş. Doktorum doğum kesisi için hazırlık yaparken doğumhanede 3. sancımda toplam 9 ıkınmada bebeğim kucağımdaydı. Kesi açılamadı, istemsizce bir iki yırtılma oldu. Fakat doğum sırasında ne bebeğin geldiğini, ne yırtılma olduğunu hissetmedim. En kolay kısmı doğurmakmış meğerse. Sancılar zor olan kısımmış ama doğru nefes ile bunlar da zor gelmiyor. Saat akşam üzeri 18:00 da başlayan sancılarım ile başlayan doğum hikayem akşam saat 20:28 de kızıma kavuşmamla son buldu. Bebeğinize kavuşunca hemen unutuyorsunuz sancıları kızlar korkmayın :)
SevalK sezz ay ne güzel maşallahh ❤️ Darısı başımıza💃 açılma için hap ilk defa okuyorum ona şaşırdım bide bebiş kaç kg doğdu? Bende 35+6 oldum erken doğum riskim var
Nur_Nur çok güzel bir doğum. maşallah. Allah bundan sonrasını da güzelce geçirmeyi nasip etsin. Gözünüz aydın olsun.. teşekkürler paylaşım için. 🌸
sezz SevalK Benim de bilgim yoktu hap ile ilgili, doğumu başlatacak dedi doktorum. 3.230gram doğdu minik kızım, 49 cm de boyu var :)
SevalK sezz aklımda olsun öyle bir şey yaşarsam sorarım doktoruma teşekkür ederiimm 😍 sağlıkla büyüsün prenses