https://youtu.be/5aGqQ-A6Rpg
Şiddetle izlemenizi tavsiye ederim.. İnsanoğlu var olduğundan beri kadın denen varlık doğuruyor yani biz buna müsait olarak yaratılmışız aslında her şey psikolojik.. ben bazen düşünüyorum ilk kadın nasıl doğurdu diye insanoğlunun varlığından bu yana :) Elbette çekilen ağrı vardır bu bir gerçek. Kolay bir durum söz konusu değil ama şöyle bir gerçek var ki Allah yaşanan acılar içerisinde en çabuk doğum acısını unuttururmuş kadına. Eğer öyle olmasaydı her kadının yalnızca bir çocuğu olur, kardeş kavramı olmazdı. Bunları düşünerek kendinizi rahatlatmaya çalışın..
okuduğum yabancı bir makalede doğum korkusunun öğrenilmiş bir acı olduğunu söylüyordu yani kadın bir diğer kadına doğumunun ne kadar zor geçtiğini ne kadar kan revan , sancılar içinde kaldığını anlatarak diğer kadının bilincinde doğumun çok vahşice ve zor bir durum olduğunu öğretiyordu aslında. Televizyon filmlerinde/dizilerinde doğum yapan kadınların nasıl avaz avaz bağırtıldığına en küçüğümüz bile şahit oldu değil mi..Eğer diyor makale böylesi zor bir durum olsaydı bazı kadınlar nasıl tek başlarına doğum yapabiliyorlardı? (Tarlada doğuran babaannelerimizi düşünelim) 🧐
Yada çok acısız ve rahat doğum yapan bağırıp çağırmayan kadınlar bunu nasıl gerçekleştiriyorlardı onlar acı duymuyor muydu?
Ben bunu tıpkı gerdek gecesi efsanelerine benzetiyorum. Çok acıyacak çok kan akacak hatta bazıları kitlenmiş hastanelere kaldırmışlar gibi bir sürü efsane hikayeler ile bizleri küçücük kız çocuğu iken bile bunlara hazırlamadılar mı? İşte gerdek için nasıl çok da zor değilmiş diyorsak bugün, doğum içinde aynısını söyleyebiliriz. Belki de o masadan kalktığımızda bir çoğumuz bedenen acı sızı hissedeceğiz, ama bir mucize dünyaya getirdiğimiz, bunun tam anlamıyla Allah’ın bir lütfu olduğuna kanaat getirdiğimiz için kendimizle gurur duyacağız. Kendinize güvenin, ne zorlukları aşmadınız ki? Bazen bazı insanlarla mücadele etmek bizi daha fazla yormadı mı :)
Bedeninizin buna müsait olduğu müddetçe doğumdan korkmayın. Kadınsınız ve doğurgan bir varlıksınız bu kaçınılmaz bir gerçek. Çok özelsiniz. Kadın olduğunuz için şanslı hissedin hatta💓 Güzel ve hayırlı doğumlar ❣️