Ohatice Bunu yaptırıp yaptırmamak ebeveyne bir seçenek olarak sunulmalı bence. Ultrasonla aynı şey değil. Kan değerlerine bakılarak istatistik oranlara ulaşılan bir test. Direk bebekle ilgili değil. Direk bebekle ilgili olan amniyosentez. Eğer risk varsa karından su alınıp içindeki genlere bakılıyor. Bu da kayıplara sebep olabilen, anne hareketini bir süre kısıtlayan bir test. Ama onda bile yanılma oluyormuş. Kandan genlere bakılanı ise çok pahalı. Yurt dışında aldırmak sorun olmadığı için insanlar yaptırıyor olabilir. Ama pek çok sağlıklı bebeğe kıyıldığı da bir gerçek. Bizde devletteki doktor "Yaptırmak istiyor musunuz?" dedi, olur, dedim. Demez olaydım. Risk çıktı, fakülteye gidin dedi, risksiz olduğunu ispatlayana kadar artık takip edemeyeceğini söyledi. Özeldeki doktoruma da amniyosentez yaptırmak istemediğimi iletince, doğuracaksınız yani dedi, evet dedik. "Tamam ayrıntılı ultrasona gelin o zaman." dedi, onda normal çıktı herşeyi. Belki o da kesin bir sonuç değil ama gebelik normal devam ediyor şu anda. Allah sonunu hayırlı eylesin. Yaptığım mahalle taraması sonucu ben böyle yol aldım, konuştuğum anneler rahatlattı beni, yoksa insan çoğu kez boşu boşuna strese giriyor. Testlerde risk çıkıp normal doğan çok olduğu gibi, hiç fark edilmeyip hasta doğan da olmuş. Allah'ın taktiri. Bazı bebek rahatsızsa zaten ne yapsan tutunamıyor. Bazısı da takla atsan, bana mısın demiyor. Doktorunuzun tavrı çok önemli aslında, sizinki de pek hoş değilmiş. Anne baba doğumdan sonra suçlar diye kendilerini riske atmak istemiyorlar.