Öncelikle geçmiş olsun, sağlıkla kavuşmuşsunuz bin şükür.
Ben çok daha farklı bir konuya değinmek istedim yazınızı okuyunca. Normal doğumu yaşamadım, ancak etrafta normal doğumu fazlasıyla yüceltip sezaryen doğum yapan kadınları yeren insanları görünce epey moralim bozuluyordu ilk doğumumda. Sanki normal doğuramamak bir eksiklik, sanki kadınlığın yarımmış muamelesi görmek çok can sıkıcı.
Doğumun şekline çok takılmamak gerekiyor zannımca. Sizin de bahsettiğiniz gibi her normal doğum kolay olacak, doğurduktan saatler sonra kendini harika hissedecek diye bir kaide yok. Benim arkadaşım, normal doğurmak konusundaki ısrarı nedeniyle alttan 30 dikişle sonuçlanan doğumu sonrasında 2 ay acıdan ağladığını anlatmıştı. Oysa benim sezaryen dikişlerim neredeyse iki hafta sonra tamamen iyileşmişti ve ben ilk hafta sonrası normal hayatıma dönebilmiştim.
Velhasılı, sonuç değil süreç önemli. Sağlıkla ve sıhhatle kucağımıza aldıktan sonra normal yahut sezaryen, şekli çok da mühim değil.
Konuyu açan arkadaşım, Rabbim sana tez zamanda selamet versin. İnşaAllah tez zamanda ağrıların, acıların sona erer.
Meme ucu yarası için sana tavsiyem, emzirirken memenin siyah olan kısmının tamamını bebeğinin ağzına vermeye çalış. Ve emzirdikten sonra kendi sütünle meme ucunu ıslatıp öyle geri koy. Aventin kalkanları da var, ben ilk ay onları kullandım, kıyafete temas etmiyor ve deliklerden hava aldırıyor. İyileşme süreci daha hızlı oluyor. Ve yaraların kötüyse de Garmastan pomadı öneririm. Ben çok istifade ettim bu kremden. Kremi sürersen yıkamadan tekrar emzirme bebeğini. Bol sütler diliyorum 😊