Tugcetugce bu testler sadece risk hesaplıyor. Yani 1/105 olması 105 bebekten 1 tanesi down sendromlu doğuyor demek. Sizin bebeğiniz geri kalan sağlıklı 104 bebek içinde olabilir. Tanı koyulması için amniyosentez gibi seçeneklerin yaptırılması gerekiyor. Nifty testte bir tanı yöntemi değil. O da bir tarama testi. Sadece daha yüksek yüzdeyle sonuç veriyor. Ben hiç tarama testi yaptırmadan 12. Haftamda nifty yaptırdım. Bir sorun çıkmadı. Ama bu demek değil ki çocuğum geri kalan o küçücük yüzdenin içinde olmayacak 🤷♀️ Bir hafta sonra detaylı ultrasonum var. Bakalım orada neler çıkacak ya da çıkmayacak. Gebeliklerin çoğu sağlıklı doğumlarla sonuçlanıyor. Bu yüzden içimizi ferah tutmakta fayda var. Ayrıca kimsenin seni yargılamaya hakkı yok. Herkes down sendromlu bir çocuğun bakımını üstlenemeyebilir. Böyle bir çocuk doğurmak istemeyedebilir. Devlet sana bu hakkı veriyorken mükemmel annecilik oynayanların burada “aldıracak mısın sanki?” , “o da evlat değil mi?” gibi düşüncelerine kulak asma lütfen. 🤗