beybii
Mihra Farsça kökenli bi isim. Farsçadaki anlamı da çok güzel zaten.
Yerel Türkçedeki anlamı güzel değilmiş. Sen deyince ben de TDK'nin sözlüğüne baktım.
Böyle yazıyor:
- Böğurtlen (Bayırköy *Gelibolu -Çanakkale)
- Yerelması, hıyar, karpuz vb. bitkileri sertleştiren, tadını bozan hastalık. (Nevşehir)
Yani sadece Nevşehir yöresinde (muhtemelen eskiden) hastalık anlamına geliyordu.
Bence isimden vazgeçmek için sebep olmamalı bu. 😁