Fulya073 Merhaba arkadaşlar. 29 haftalık hamileyim ve böbreğim genişliyor baskıdan dolayı. Başına böyle bir şey gelen ve stent taktıran var mı ?
Ozge3747 Fulya073 Canım 28 haftalık hamileyim. 23.haftamdan beri 27 mm, 3. Evre böbrek büyümem var. Sınır 30 mm, 30 mm in üstüne çıkarsa stent takılması gerekşyor. Yalnız bu işlem erken Doğumu tetikleyebildiği için eğer ağrın aşırı değilse büyümen de fazla değilde doktorlar riskli haftaları geçirip öyle takmayı tercih ediyorlar ama ağrın fazlaysa ağrı da doğumu tetiklediği için acil takılması da gerekebilşr . Bana doktorum ağrım aşırı olmadığı için 3. Evre olmasına rağmen idare edebildiğin kadar idare et dedi. 5 haftadır bol su içerek ve büyüyen böbreğimin tarafına yatmayarak idare ediyorum. Ağrım az olursa sonuna kadar da bu şekilde götürmeyi düşünüyorum.
Nilveannesi10 Bana hem stent hem de haftanın 6 günü 4 er saatten dialize gireceksin dediler. Hastaneden çıkışımı yaptım imza atarak. Sağlık bakanlığına şikayet ettim . Başka yere de göster aman hemen yaptırma
Fulya073 Sonuç olarak ne oldu? Yani genişlememiş mi? Ve stent taktırmadınız mı ? Bana sadece genişleme var dedi 2 hafta önce. bugün yine gittik 4mm daha genişlemiş. Devam ederse tel takarız dedi
Haticefirat Fulya073 Bana da genişleme denildi sancılar dan oluyordum ay rica 8 mm lik bir taş vardı şuan stent taktılar ama hala çok çekiyorum her gece üzülerek yatıyorum stent ten dolayı idrar yolu enfeksiyonun geçmiyor iki adım fazla yürüyemiyorum hemen bisey batıyor sanki her an tuvalet ve stent yüzünden kanlı idrar yanma 😖
Nilveannesi10 Fulya073 yoo taktırmadım da dialize de girmiyorum. Başka doktorlara gittim sakın dediler hatta
Fulya073 Çok geçmiş olsun çok zor bir süreç gibi görünüyor. Allah yardımcınız olsun. Stent takılırken acıyor mu peki ? Ve kaç milim olduğunda stente gerek duyuluyor. Son soru olarakta bebeğe bi zararı var mı acaba düşük tehlikesi vs. Gibi
Haticefirat Fulya073 takarken bebek etkilenmesin diye uyusturulmadim idrar yolumdan takıldı uzun bir tel zaten yakmasının bebeğe bir zararı yok tam aksine şiddetli böbrek ağrılarım devam etseydi erken doğum bile olurdu çünkü o ağrılar doğumu tetikliyor zaten stentin amacı böbrek yolunu açıp hafifletmek bence korkma geçici bir durum zaten evet biraz can sıkıcı ama mecbur katlanicaz doktor bana 6 7 mm olan taşlar da bir hafta yatis vererek ilaçlarla düşürüyoruz dedi ama benimki 8 mm olmuş artık bu biraz zor ancak cerrahi işlem le olur dedi ve ilaçlarla düşürmekte zormus inanılmaz ağrısı var
Zeyno16 Kızlar kaç milimetre oldğnu nasıl bakıp söyledi doktor. Bende 5-6gün sancı çektm genşleme var dedi okadr. 2ayrı doktora gittm biri ben asla takamm bebğne bşy olablr dedi diğeri en son çare dedi anlamdm 😟 hergn iğne yaptrdm ağrı kesici ilac antibiyotik kullandm şu 2 gündr iyim sadece
Ozge3747 Zeyno16 Ultrasonla bakıp söylüyorlar kaç mm olduğunu. Ağrınız çoksa stent takılması gerekebilir, ağrınız çok değilse 28 haftadan önce takılması riskli. Doktorlar kar zarar durumuna bakıyor bu konuda
Zeyno16 Ozge3747 banada ultrsnda baktı özeldki ama mm falan demedi sadce genişlme var dedi. 5-6 gün ne çektim bn bilirm. Daha 27. Haftdym ama stent fln istmyorm çok korkyrm
Ozge3747 Zeyno16 Bence bu sizin İstemenize bağlı bir şey değil. Eğer ağrınız çok olursa bebek için zararlı, erken Doğum riskiniz oluşur ve bebek şoka girebilir. Ama ağrınzı çok değilse dayanabilirsiniz. Ayrıca 4. Evrede böbreğinizi kaybetme derecesine geliyorsunuz. Bana doktorun açıkladığı bu şekilde. Ben de 5 haftadır idare ediyorum taktırmadan ama benim çok fazla ağrım Yok. Ağrı olursa mecbur takılacak dediler bana
Zeyno16 Ozge3747 okadr ciddi bi durum olsa bu dediklerinizi doktor da mutlaka söylerdi diye düşnyorm. Bi ara ağrlrm çoktu ama şuanlk iyim baklm.