Bafra Devlet Hastanesi hakkındaki düşüncelerimi yazdıktan tam 2 ay sonra orada doğum yaptım.Evet doğru ;
doğum kişiye özel,içinde tuvaleti banyosu olan bir odada gerçekleşiyor.Fakat doğum normal ise doktor doğuma gelmiyor,ebeler doğurtuyor.Doğum yaptığım gece 2 ebe vardı ve bir tanesi cehennem surattı.Neyseki diğeri biraz daha iyiydi.Talimatlarını yerine getirdiğim için bağırıp çağırmadılar.Fakat benden bir Kaç saat önce yan odada doğum yapan bayana bağırdıklarını duydum.Yıl olmuş 2020 hala ebelerin ve hemşirelerin devlet hastanelerinde gebelere insan değilmiş gibi davranması insaniyetlerini sorgulamamıza neden oluyor.......
Bebeğim kakasını yuttuğu için bebeğimi yoğun bakıma aldılar.Beş gün yoğun bakımda kaldı.Bebeği yoğun bakımda olan anneleri de hastanenin içinde prefabrik duvarlarla çevreledikleri anne oteli dedikleri yerde misafir ediyorlar.Kaldığın yere tüm hastanenin sesi gürültüsü geliyor.Asla dinlenip kafanı toparlayamıyorsun.Otel dediğin kişiye özel odaları olur fakat kaldığımız yer yurt odası gibi bir çok yatağı olan mutfağı ve banyosu olan bir yerdi.Adına neden otel dediklerini hala anlamış değilim.Ayrıca kaldığımız yerin tuvaletini hiç temizlemiyorlardı.Her girdiğimde kaka ve kan görmekten midem bulanıyordu.Kusura bakmayın açık konuştum🙄 Doğumdan yeni çıkmış kadınların hijyene çok ihtiyaçları oldukları bir dönemde pislik içerisindeki tuvaletleri kullanmak zorunda kaldık. Defalarca söylememiz ve baş ebeye şikayet etmemiz sonucunda anca bir kere temizlediler.Ayrıca banyosunun suyu ya çok kaynar akıyor ya çok soğuk akıyor ortasını ayarlamak mümkün değil.Günlerce orada kalıyorsun ve banyoya ihtiyacın oluyor fakat yapamıyorsun.İmkanlar içerisinde imkansızlık yaşıyorsun.Yoğun bakıma gelince yoğun bakımdaki hemşirelerden Birkaç tanesi çok vicdansız.Ağlayan bebeklere "canavarlar yine mi alıyorlar" şeklinde söylendikleri duydum.Yavrularını emzirmeye veya ilgilenmeye gelen annelere sert davranıyorlar.Annelerin yüzlerine bakmıyorlar.Sorulan sorulara cevap bile vermiyorlar.Yeni doğum yapmış olmanın psikolojisi ve bebeğinin yoğun bakımda kalmasının yarattığı kötü psikolojisiyle bir de vicdansız hemşirelerin suratını çekmek zorunda kalıyorsun.Bu arada yoğun Bakımda çalışan temizlik personeli bir erkek.O ortama emzirmeye gelen anneler asla rahat hareket edemiyorlar.Hastanede bir çok bayan personel varken neden erkek personel çalıştırdıklarını da anlamış değilim.Başhekimle ve sağlık Bakanlığına şikayet etmeme rağmen değişen bir şey olmadı.Yoğun bakımda her gün kuru bir sandalyeye oturup bebeğimi emzirmek zorunda kaldım günlerce bacaklarım belim sırtım kollarım ağrıdı.Bir daha doğum yapacak olsam asla orada doğum yapmam.Orada her şey göstermelik.TRT den çekim yapmaya geldiler,o gün bütün Hemşireler melek kesildi.Tuvaletler banyolar temizlendi.Ama TRT gittikten sonra her şey eski haline geri döndü.Uzun lafın kısası demek istediğim şey şu ;imkanları böyle Can sıkıcı iken ,dışarıya her şey dört dörtlükmüş gibi yansıtmaları çok üzücü.Beceremeyeceksiniz bari her şey anlattığınız gibiymiş gibi Bir de sağda solda reklam yapmayın.Tavsiye etmiyorum👎🏻