Evet ikili tarama “sorun çıksa bebeği adıracak mısın sanki” testi değildir. Bunu bu şekilde yansıtan doktorlara da selam olsun, çok acı. İkili tarama bir risk belirler. Riski şu kadar sağlıklı doğma şu kadar anomalili doğma ihtmali vardır diye belirtir. Risk yüksekse alternatif kesinleştirme yöntemleri vardır: cvs, amniyosentez, kan testi (yurt dışına gidenler %99 doğruluk). Bunlardan biri ile durum netleşir. Ya ailenin yüreğine su serpilir, sorun yoktur ya da sonuç aileyi yeni bir karara sevk eder. Bu arada anomalisi olan bir çocuğun ebeveynli olmak hiç de kolay değildir çok etraflıca düşünmek gerekir. Kaldı ki anne karnında tespit edilen her anomali de dünyaya canlı şekilde gelecek diye bir kaide yoktur bazı durumlarda bebekte sorun o kadar fazladır ki anne karnında ölür ve annenin hayatı tehlikeye girer. Diyelim down sendromu tespit edildi ve bebek dünyaya geldi, doğumu kapsamlı bir araştırma hastanesinde olmalıdır ve şimdiden bebeğin 6 aylık olunca gireceği heyetler vs hepsinin randevusu araştırma hastanesinden alınmalıdır, çünkü anca sıra gelmektedir ve bebek 6. Aydan sonra bu heyet kararıyla eğitme başlamalıdır. Çevre de bilinçlendirilmeli doğumdan sonra köstek değil destek olmalıdır. Özetle; durum aldırmayacaksan yaptırma diyecek kadar basit değil. Anne olmayı göze aldıysak olası tüm sorunlarla yüzleşmeyi de göze almalı ay ben dayanamam mahvolurum diye kaçmamalıyız. Nacizane fikrim💐